printlogo


مسئول سازمان بسیج مداحان قم:
تیر «سلام فرمانده» به هدف خورد
تیر «سلام فرمانده» به هدف خورد
کد خبر: 33801
بختیاری با اشاره به اینکه تیر سلام فرمانده به خوبی به هدف نشست گفت: اینکه دشمنان داخلی و خارجی به« سلام فرمانده» واکنش نشان دادند کاملا طبیعی است امام خمینی (ره) جمله ای به این مضمون دارند اگر دیدید جایی دشمن از شما ناراحت و عصبانی است بدانید که کار درست است.
ا​​​​کبر بختیاری مسئول بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم با اشاره به تأثیر مثبت مدح و شعر دینی در تربیت اسلامی و انسانی کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: مسئولان یکی از استان ها که برای کنگره ملی شهدا محضر رهبر معظم انقلاب حضور پیدا کرده بود در خاطری بیان می کند گزارش کار را ارایه دادیم و در بخشی از ارایه گزارش اعلام کردیم که گروه سرودی هم از دانش آموزان تشکیل شده رهبر معظم انقلاب همانجا فرمودند که آیا سرود را طوری تنظیم کرده اید که یک محصل در مسیر مدرسه به خانه و بلعکس آن را زمزمه کند، این فرمایش رهبر معظم انقلاب یعنی رمز موفقیت یک سرود این است که در میان عامه مردم و جامعه تکرار شود و به اصطلاح جا بیافتد.


بختیاری افزود: با توجه به اینکه دست اندرکاران سرود« سلام فرمانده » از روی اخلاص این کار را انجام دادند و هیچ ارگان و نهادی احزاب و گروه های سیاسی پشت این کار نبود و فقط نیت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بود توانست موفقیت بالایی کسب کند  .

وی گفت: سرود «سلام فرمانده» با روحیات مردم ایران سازگار است و با همه هجمه هایی که دشمنان علیه اسلام و انقلاب دارند و به دنبال القای این موضوع هستند که نسل ها از هم جدا شدند این سرود نشان داد که این حرف ها گزاف گویی است و ثابت کرد مردم ما و مخصوصا نسل جدید که دهه هشتادی و نودی ها هستند با آرمان های اصیل انقلاب و الهی و اسلامی انس دارند.

مسئول بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم خاطر نشان کرد: افرادی که سرود «سلام فرمانده» را تنظیم و اجرا کردند مخاطبان خود را به خوبی شناخته اند و مخاطبان هم با این سرود انس گرفتند و اکنون این سرود را همه زمزمه می کنند، اخلاص و مخاطب شناسی عامل موفقیت سلام فرمانده است.

وی ادامه داد: اگر یک کار خوب هنری با ذائقه مردم مطابقت داشته باشد مورد استقبال و قبول مردم واقع می شود مخصوصا که به مسائل دینی و اعتقادی مربوط باشد.


بختیاری اضافه کرد: اینکه دشمنان داخلی و خارجی به« سلام فرمانده» واکنش نشان دادند کاملا طبیعی است امام خمینی (ره) جمله ای به این مضمون دارند اگر دیدید جایی دشمن از شما ناراحت و عصبانی است بدانید که کار درست است ، دشمن وقتی عصبانی می شود که کار خوبی انجام شد و «سلام فرمانده» کار بسیار خوبی است که انجام شده و تیر آن هم به هدف خورده است و دشمنان را با آن همه نقشه علیه فرزندان ایران عاجز کرد، به همین خاطر به دنبال به حاشیه بردن این سرود با بهانه های واهی هستند.

مسئول بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم تاکید کرد: وقتی داد و فریاد دشمن از این سرود بلند شده است نشان می دهد این سرود اثرگذار بوده و امید است ادامه پیدا کند، این حرکت هنری نشان داد جامعه و فضای هنری پتانسیل ادامه دار بودن برای این مضامین را دارد و «سلام فرمانده» یک نمونه بود، فرزندان مومن و انقلابی به یک خودباوری رسیدند البته خودباوری وجود داشت اما این سروده نشان داد قشر جدید انقلابی همانند قشر قدیم می توانند در عرصه ها حضور داشته باشند و تاثیرگذار باشند.

وی تصریح کرد: سرود «سلام فرمانده» اول راه نسل جدید انقلابی است و باید اشعار و فعالیت های فرهنگی و هنری با ذائقه مردم و مخصوصا نسل جدید  ادامه پیدا کند، فطرت باطنی مردم طرفدار اسلام و آرمان های الهی است.

بختیاری با اشاره به اینکه سرود ترکی سلام فرمانده نیز منتشر شده گفت: با این سروده یک انقلاب رخ داد و توانست مانند دوران دفاع مقدس شعرهایی که ورد زبان رزمندگان بود را بازسازی کند امروز هم سرود سلام فرمانده قابل تحسین است و باید ادامه دار باشد.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33801