printlogo


کارشناس مسائل دینی:
تبعیت از ولایت برجسته ترین ویژگی حضرت معصومه بود
تبعیت از ولایت برجسته ترین ویژگی حضرت معصومه بود
کد خبر: 33933
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ولایت پذیری آزمون سخت الهی است که مومن و غیر مومن را جدا می کند گفت: ولایت پذیری برجسته ترین ویژگی حضرت معصومه سلام الله علیه بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، زهرا فخر روحانی در نشست برخط که در شام میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها از شبکه های مجازی منتشر شد ضمن گرامی داشت میلاد حضرت معصومه سلام الله و روز دختر اظهار داشت: برجسته‌ترین ویژگی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تبعیت از ولایت بوده است ولایت آزمون سختی است که خدا از بنده گانش گرفته و به برکت ولایت است که انسان های مومن از غیر مومن شناخته می شوند.  

وی گفت: وقتی متولد می شویم موظف هستیم که ولایت پدر و مادر را بپذیریم و به آن تعظیم کنیم وقتی ازدواج می کنیم موظف به ولایت همسر هستیم وقتی که وارد جامعه می شویم ولایت ولی خدا را باید بپذیریم ولایت آزمون بسیار سخت، مهم و برجسته است و آزمونی است که جداکننده مومن از غیر مومن است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در آزمون ولایت خوش درخشید به این معنا که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در زمانی که در ولایت پدرشان حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام بود  یک ولایتمدار کامل بودند لذا در تاریخ داریم که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها  راوی حدیث بودند در دوران امامت حضرت امام رضا علیه السلام ولایت ایشان را پذیرا بودند و وقتی امام رضا علیه السلام به خراسان مهاجرت کرد حضرت معصومه(س)  به تبعیت از ولی خود نیز عزم سفر کردند.


فخر روحانی گفت: این حرکت هم مثل همه حرکات دیگر منجر به شهادت شد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قالب یک کاروانی که در آن پنج نفر از برادران و برادرزادگان حضور داشتند حرکت کردند و در طول مسیر گرفتار سلاح دشمنان شدند در ساوه به دست ماموران مامون گرفتار شدند و وقتی متوجه شدند قم نزدیک است به قم یعنی حرم اهل بیت سفر کردند.

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در آن زمان بنابر دو گزارش  شاید یا ۱۹ سال و یا ۲۹ سال سن داشتند و شرایط ازدواج برایشان فراهم نشد دلیلش هم این بود که خانه امام موسی بن جعفر علیه السلام در میان دشمنی ها قرار داشته و اختلاف شدید هارونی اجازه نمی داد کسی نزدیک خانه امام شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: باید گفت نه ازدواج و متاهل و نه مجرد بودن هیچ‌کدام اینها فضیلت نیست مهم این است که انسان وظیفه شناس باشد و در انسانیت درست عمل کند و بصیر به زمان خودش باشد.

 فخر روحانی تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برخلاف حضرت زهرا حضرت زهرا سلام الله علیها که در ۹ سالگی به خانه همسر رفتند ازدواج نکردند اما هر دوی این بزرگواران برجسته‌ترین بانوان هستند که می‌توانند الگو و مقصود و مقصدی برای ما شیعیان و مسلمانان باشند.

وی افزود: متاسفانه سلبریتی ها در فضای مجازی اعلام موجودیت می کنند دختران باید در فضای مجازی مراقب باشند فریب دشمن را نخورند زیرا جنگ امروز به گفته رهبر معظم انقلاب جنگ نرم است در جنگ سخت هرکه مجروح شود محبوب می شود اما در جنگ نرم هرکسی آسیب ببینید محبوبیت خود را از دست می دهد.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33933