printlogo


استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا:
محور اصلی خط امام مقابله و مبارزه با استکبار است/مهم‌ترین رکن انقلاب اسلامی، ولایت‌فقیه است
محور اصلی خط امام مقابله و مبارزه با استکبار است/مهم‌ترین رکن انقلاب اسلامی، ولایت‌فقیه است
کد خبر: 33972
حجت الاسلام بنیادی استاد حوزه با اشاره به اینکه مهم‌ترین رکن انقلاب اسلامی، ولایت‌فقیه است ، گفت: مقابله و مبارزه با استبداد و استکبار از محورهای اصلی خط امام خمینی(ره) است.
  حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مبارزات امام خمینی(ره) با استبداد و استکبار، اظهار داشت:  احاطه حضرت امام خمینی(ره) به ارتباط میان رژیم دست‌نشانده پهلوی و قدرت‌های خارجی و وابستگی به ابرقدرت‌ها و چپاولگران منابع و منافع کشورهای اسلامی و افشاگری ایشان در موارد مختلف، باعث عصبانیت رژیم طاغوت و دولت‌های زورگو شده بود.
وی ادامه داد:  امام راحل تا آخرین روزهای عمر شریفشان آثار وابستگی حکومت‌های قبل و خطرات و اعمال مخرّب قدرت‌های خارجی با کشورهای اسلامی و کشور عزیزمان را بیان می‌کردند.
این استاد حوزه ابراز داشت:  در حقیقت استبداد و استکبار دو جریان سرکوبگر می‌باشند که نتیجه عملشان‌ استعمار ملت‌هاست، امام خمینی قدس‌سره در قیام تاریخی خود ملت های مسلمان را از دام استعمار مطلع کردند، استعماری که در هر دوره و زمانی شکلی جدید و ابزاری نو دارد، این اعلام‌خطر برای کشورهای رفاه‌زده و چشم‌دوخته به غرب، هنوز هم عامل نجات آنان خواهد بود تا از عاملیت، دست‌نشاندگی و تاراج اموالشان، نجات پیدا کنند.
وی افزود: ملت بزرگ ایران آن روز ندای حق‌خواهی و استقلال‌طلبی امام خمینی قدس‌سره را با تمام وجود درک کرد و با اعتماد به رهبر و مقتدای خویش، راه آزادگی از قید استبداد و ستم استکبار را پیش گرفت تا امروز از آنان به‌عنوان آزادترین ملت جهان نام‌برده شود.
حجت الاسلام بنیادی عنوان کرد: رهبری در نظام پیشرفته اسلامی بر اساس اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه است. باید نخبگان حوزوی و دانشگاهی در شناساندن جایگاه ولایت‌فقیه به ملت‌ها به‌ویژه جوانان عزیز تلاش بیشتری داشته باشند. مهم‌ترین رکن انقلاب اسلامی، ولایت‌فقیه است .
وی عنوان داشت:  امام خمینی قدس‌سره علاوه بر پایه‌ریزی جامع و نگاهی ژرف به اصل ولایت‌فقیه، مبادی نظری و مبانی فکری ولایت مطلقه فقیه را استحکام بخشیدند تا آثار اطاعت و پیروی از ولایت‌فقیه و حاکمیت اسلام در ترقی و تعالی جامعه بیش از همه‌چیز نمایان‌تر باشد.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33972