printlogo


نفس های جنداب به شماره افتاد+ تصاویر
نفس های جنداب به شماره افتاد+ تصاویر
کد خبر: 33994
مدت ها است که وجود کارخانه ذوب فلز در اطراف روستا جنداب باعث ایجاد آلودگی شدید و گلایه اهالی روستا شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا جنداب، روستایی  از توابع بخش سلفچگان قم است، این روستا در دهستان راهجرد شرقی قرار دارد که یکی از پرجمعیت‌ترین روستا‌های استان و  هم اکنون (سال۱۴۰۰) جمعیت تقریبی آن بیش از ۴۰۰ خانوار است.

مدت ها است که وجود کارخانه ذوب فلز در اطراف این روستا باعث ایجاد آلودگی شدید و گلایه اهالی روستا شده در حالی که آلودگی هوا سال هاست گریبان گیر اهالی سلفچگان و به خصوص روستای جنداب شده است با شروع فصل گرما بوی نامطبوع نیز هر چند وقت یکبار عارضه واحد‌های صنعتی آلاینده در این منطقه است.

صنعت ذوب فلزات یکی از صنایع بزرگ و مهم در کشور ما به شمار می آید، ذوب فلزات شامل افزایش دمای فلز بالا تر از نقطه ذوب و تبدیل آن از فاز جامد به مایع به منظور تولید قطعات ، تجهیزات و آلیاژ جهت کاربرد های گوناگون می باشد. این فرآیند ایجاد آلودگی های زیست محیطی میکند که برای محیط زیست و جان انسان خطر آفرین است لذا تهویه صنعتی یکی از مهم ترین راهکار های ایمنی مقابله با تولید و انتشار آلاینده های صنعت ذوب فلز می باشد.

اما متاسفانه برخی از کارخانه های ذوب فلز در امر استفاده از تهویه صنعتی کوتاهی می کنند و دود آن مستقیم به چشم مردم مخصوصا ساکنان اطراف این کارخانه می رود.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/33994