printlogo


قم فردا گزارش می دهد؛
دریافت ۵۰۰ برابری خسارت وسایل برقی به علت قطعی برق/ جلوگیری ساده از سوختن وسایل برقی در برابر قطعی برق
دریافت ۵۰۰ برابری خسارت وسایل برقی به علت قطعی برق/ جلوگیری ساده از سوختن وسایل برقی در برابر قطعی برق
کد خبر: 34184
در حالی این روزها مسائل جوی از جمله گرما و‌گرد غبار خود را شامل مردم قم کرده است که احتمال خسارت وسایل برقی به علت نوسانات و قطعی برق در این گرما دغدغه مردم را دوچندان و در کنار ایجاد مشکلات، مردم را گله‌مند کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با شدت گرفتن گرمای هوا میزان استفاده از برق نیز افزایش شدیدی در قم پیدا کرده است و با وجود اینکه اعلام شده قطعی های برق برنامه ریزی شده وجود نداد اما در طول روز و شب شاهد قطعی برق در محله های مختلف قم هستیم و گاهی این قطعی های برق به صورت گسترده و همزمان رخ می دهد.

شرکت برق قم علت قطعی ناگهانی برق را متوجه مشکلات فنی ناشی از حوادث طبیعی یا سرقت کابل‌های برق عنوان می کند

 به گفته روابط عمومی اداره برق قم در تابستان امسال تنها قرار است برق بخش صنعتی با محدودیت مواجه شود و بر اساس مکاتبات صورت گرفته، برق اداره‌های پرمصرفی که به کاهش مصرف اقدام نکنند با هماهنگ استانداری قم قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم همچنین قطعی‌های اخیر روزهای گذشته را ناشی از طوفان شدید و اتصالی اعلام کرد که مناطق قطع شده با تلاش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان کمتر از یک ساعت وارد مدار شدند.

قطعی های برق چه با برنامه ریزی و اعلام قبلی صورت بگیرد چه به صورت ناگهانی و بر اثر سرقت کابل های برق و مشکلات فنی صورت بگیرد باعث خسارت به وسایل برقی خانگی خواهد شد و باید این خسارت جبران شود.

در حالی این روزها مسائل جوی از جمله گرما و‌گرد غبار خود را شامل مردم قم کرده است که احتمال خسارت وسایل برقی به علت نوسانات و قطعی برق در این گرما دغدغه مردم را دوچندان و در کنار ایجاد مشکلات، مردم را گله‌مند کرده است. 

دریافت خسارت وسایل برقی از شرکت برق

در قبوض برق مشترکان شهری مبلغی به‌عنوان بیمه حوادث در هر دوره از مشترک کسر می‌شود، با پرداخت اجباری این رقم، تمامی مشترکان خانگی شهری و روستایی، درصورت بروز حادثه می‌توانند تا ۵۰۰ برابر این مبلغ به‌عنوان خسارت از شرکت بیمه دریافت کنند.

راه دریافت خسارت ناشی از بروز اشکال در لوازم برقی خانگی ناشی از افت ولتاژ و قطع و وصل یکباره برق (درصورتی که ایراد از شبکه توزیع برق باشد) و تمامی صدماتی که به علت عدم کارکرد مناسب شبکه توزیع برق  باشد ثبت نام در  سامانه ای تحت عنوان "سامانه ثبت و اعلام خسارت ناشی از برق مشترکین خانگی" به آدرس http://tavanir.parsianinsurance.com/  است.

 با مراجعه به این آدرس با صفحه ای مواجه می شویم که امکان ثبت نام در آن وجود دارد و مشترکان می توانند پس از ثبت نام، با دریافت نام کاربری و رمز عبور نسبت به درج خسارت های وارد شده به لوازم برقی خانگی خود، گزارش دهند. این گزارش ها رسیدگی شده و نتایج آن به اطلاعات تمامی که کاربران میرسد.

محافظت ساده از وسایل برقی

البته راه های پیشگیری از خسارت به وسایل برقی خانگی به علت نوسانات و قطعی برق وجود دارد بسیاری از ما در خانه هایمان وسایل برقی زیادی از جمله یخچال، لباسشویی، تستر، سشوار و غیره داریم. این وسایل غالبا برای زندگی روزمره ما حیاتی هستند. به همین دلیل ما باید از اختلالات الکتریکی که باعث سوختن وسایل برقی می شوند جلوگیری کنیم.

تا جایی که امکان دارد برای وسایل برقی خود محافظ بخرید تا خسارت ناشی از قطع برق را به حداقل برسانید. این ساده ترین، سریعترین و ارزان ترین راه حل برای جلوگیری از سوختن وسایل برقی شماست. این محافظ ها مجهز به فیوز هستند که در صورت اختلالات برقی (ولتاژ بیش از حد، قطع برق و …) از وسایل برقی شما محافظت می کند. اما لازم به ذکر است که نمیتوان تمام وسایل برقی از جمله لامپ ها را از خطر سوختن در هنگام نوسان برق نجات داد.

به جای اینکه برای تک تک وسایل خود محافظ بخرید می توانید خانه خود را به یک جعبه فیوز مجهز کنید. جعبه فیوز از نوسانات ولتاژی که از طریق سیم کشی خانه شما به وسایل برقی می رسد محافظت بیشتری می کند و خطر سوختن لوازم برقی را کاهش میدهد. جعبه فیوز ها برای پذیرش ۲۴۰ ولت طراحی شده اند و این بدان معناست که شما به دو فضای خالی برای نصب این دستگاه نیاز دارید.

احتمالا در مورد دستگاه های UPS شنیده اید. این دستگاه دارای یک باتری یدکی است که در صورت قطع برق از آن استفاده می کند تا شما بدون قطع شدن ناگهانی برق بتوانید وسایل برقی خود را خاموش و یا از پریز بکشید. UPS بیشتر برای محافظت از کامپیوترهای رومیزی در برابر قطع ناگهانی برق استفاده می شود.


بهترین روش مقابله با سوختن لوازم برقی این است که هر موقع که از این لوازم استفاده نمی کنید آنها را از پریز برق جدا کنید. نوسان برق نمی تواند به دستگاه هایی که به برق وصل نشده اند آسیب برساند و این حرکت هوشمندانه ای برای صرفه جویی در انرژی و حفظ ایمنی است.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34184