printlogo


اختتامیه جشنواره هنر آسمانی در قم
اختتامیه جشنواره هنر آسمانی در قم
کد خبر: 34315
هشتمین جشنواره هنر آسمانی ویژه هنرمندان حوزوی با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه گفت: در این دوره از جشنواره بیش از هزار و سیصد و بیست اثر در دو بخش هنر‌های نمایشی و تجسمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت ۴۰ اثر برگزیده شدند.

حجت الاسلام حسین ملانوری افزود: کیفیت آثار رسیده به این دوره، در مقایسه با دوره‌های پیشین افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره هنر‌های آسمانی تنها جشنواره هنری حوزه‌های علمیه است گفت: این جشنواره همه ساله با هدف شناسایی طلاب هنرمند، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در عرصه‌های گوناگون هنری، فرهنگی و اجتماعی توسط طلاب و ایجاد زمینه رشد و ارتقای آثار هنری طلاب و معرفی آن‌ها به جامعه هنری برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: این دوره از جشنواره در بخش عمومی در موضوع‌های عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، امیدآفرینی، مدیریت جهادی، امر به معروف و نهی از منکر و اعتیاد؛ و در بخش ویژه در موضوعات مسجد و جمعیت برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش هنر‌های نمایشی و تجسمی و در رشته‌های فیلمنامه، نمایشنامه، بازی‌نامه، کارگردانی، بازیگری، تهیه‌کنندگی، طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، نگارگری و کاریکاتور برگزار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم در این جشنواره با بیان این که هنر در ذات خود ارزشمند است افزود: هنر یک امر وجودی شگفت‌انگیز و قابل تحسین است و هنگامی به تحسین نهایی راه می‌یابد که به ارزش‌های دیگر گره بخورد و عقل و وحی بر آن حاکم باشد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر لزوم وجود هنر اسلامی در جامعه گفت: هنر وقتی اسلامی می‌شود که تفاوت‌هایی با مطلق هنر داشته باشد که چند نظریه قابل ارایه است؛ یکی اینکه هنری که توسط مسلمانان و در تاریخ و تمدن اسلامی خلق شده باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اعتصاب بعضی افراد، برای زندانی شدن طلاب و روحانیان در کشور جمهوری آذربایجان گفت: این اعتراض به خاطر توهین به مقدسات بوده است که از دولت جمهوری آذربایجان انتظار می‌رود به این عواطف توجه کنند و از جسارتی که به مقدسات شده است، عذرخواهی کنند.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34315