printlogo


دادستان قم:
اجرای احکام جرایم خشن بدون اغماض در قم انجام می شود/ نا امنی محور قم برای قاچاقچیان مواد مخدر
اجرای احکام جرایم خشن بدون اغماض در قم انجام می شود/ نا امنی محور قم برای قاچاقچیان مواد مخدر
کد خبر: 34463
دادستان قم با اشاره به اینکه احکام جرایم خشن از جمله قتل، آدم ربایی و قاچاق کلان مواد مخدر در قم با قاطعیت اجرا می شود گفت: قم شاهراه مواصلاتی است قاطعیت اجرای احکام از جمله سلب حیات این محور رای برای قاچاقچیان ناامن کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب دادستان قم در نشست خبری رییس کل دادگستری و مسئولین قضایی استان قم که ظهر امروز برگزار شد اظهار داشت: در سال گذشته ۶۲ هزار پرونده کیفری وارد دادسراهای قم شد که نسبت به سال ۹۹ که تعداد پرونده ها ۶۵ هزار پرونده بود شاهد کاهش پرونده های کیفری بودیم.

وی افزود:  ۲۴ هزار پرونده به اجرای احکام کیفری وارد شد ۱۶۴۰ مرخصی منتهی به پایان حبس صادر شد، ۲۸۶ آزادی مشروط صادر شد،  ۱۷۳ تعلیق تعقیب، ۹۷ مورد عفو،  ۵۸۳ استفاده از پابند الکترونیک، و در سلب حیات نیز ۱۱ مورد رضایت اولیای اخذ شد و تنها جنبه عمومی آن اجرا شد .

دادستان قم خاطر نشان کرد: البته در خصوص جرایم خشن از جمله قتل، آدم ربایی و قاچاق کلان مواد مخدر سخت گیری های شدیدی صورت می گیرد و در موارد سلب حیات که رضایت کسب نشده است حکم با قاطعیت اجرا می شود که این مسئله باعث بالا رفتن امنیت استان و نا امنی برای افرادی که می خواهند جرم انجام دهند می شود. 

وی گفت: اجرای قاطع این احکام باعث شده قم در موضوع قاچاق مواد مخدر عملکرد خوبی داشته باشد قم شاهراه مواصلاتی است و برخورد قاطع با مجرمان این محور را برای قاچاقچیان موارد مخدر نا امن کرده است.

دادستان قم تصریح کرد: احکام قطع عضو و سلب حیات سال ۱۴۰۰ انجام شده و بخشی هم برای اجرا به تهران ارسال شده است این احکام بدون اغماض اجرا می شود تا باعث ایجاد امنیت شود.


غریب خاطر نشان کرد:  مجتمع جرایم غیر عمد در استان راه اندازی شده که می تواند الگویی برای کشور باشد پرونده های مربوط به تصادفات که در گذشته در سه مرحله منجر به صدور حکم می شد در شورای حل اختلاف بررسی و پس از مراحل پزشکی قانونی منجر به صدور حکم می شود.


وی اضافه کرد: در سال گذشته ۷ هزار و ۱۷۴ پرونده تصادف وصول شد که ۶ هزار و ۴۶۸ پرونده در شورای حل اختلاف بررسی و منجر به پرداخت خسارت شد یعنی ۸۸ درصد پرونده ها قضا زدایی شده است در سال جاری ۹۳ درصد پرونده های تصادف در شورای حل اختلاف بررسی و منجر به صدور حکم شد همچنین پرونده های کارفرما و کارگر و قصور پزشکی نیز در این مجتمع بررسی می شود.

دادستان قم عنوان داشت: پرونده ها و یا افرادی با عنوان پرداخت سودهای غیر متعارف تبلیغ می کنند و اقدام به جذب سرمایه های مردم می کنند که این مسئله در قم زیاد شده است شرکت هایی با سودهای کلان که فعالیت های اقتصادی ندارند و سرمایه مردم را به عنوان سود پرداخت می کنند و در نهایت ورشکست می شود و پرونده های کثیرشاکی را به وجود می آورند.

غریب تاکید کرد: در دادسرای قم ۲۰ پرونده جذب سرمایه وجود داشت که منجر به صدور رای شد محکومانی وجود دارند که هیچ مالی برای پرداخت به شاکیان ندارند ازجمله پرونده ای منجر به صدور رای شد که ۱۱۱۱ شاکی دارد که یک ریال هم برای پرداخت ندارد.

وی گفت: شرکت های اکنون از طریق فضای مجازی علنا تبلیغ می کنند از جمله شرکت های سرمایه گذاری پیشرو، شرکت سرمایه گذاری  حجم گستر ، شرکت  زرین عرش سیمرغ شرکت مالی پارس، گروه اسلامی حبنا، شرکت آذران تجارت الکترونیک معروف به آذر سرمایه، شرکت مالی آینده نگر سرمایه معروف به امان سرمایه، شرکت مالی سدید تجارت الکترونیک کوثر معروف به سدید سرمایه و شرکت مالی اطمینان تجارت معروف به نوین سرمایه نتوانستند برای ما مدرک و مستندی دال بر فعالیت اقتصادی ارایه دهندبسیاری از اینها دچار مشکل شدند و بسیاری دیگر نیز باتوجه به عدم فعالیت اقتصادی دچار مشکل می شوند

انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34463