printlogo


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم خبر داد :
انصراف ۵۱ درصد از متقاضیان طلاق در قم
انصراف ۵۱ درصد از متقاضیان طلاق در قم
کد خبر: 34464
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع ناهنجاری های اجتماعی و وقوع جرم از اولویت های دین اسلام است گفت: سال گذشته ۵۱ درصد متقاضیان طلاق در قم بعد از شرکت در جلسات مشاوره منصرف شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ​حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان قم در عرصه پیشگیری از جرم پیشگام است.

وی گفت: مواردی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کشور تعریف شده از جمله پیشگیری از طلاق و استحکام کانون خانواده که سال گذشته ۵۱ درصد از افرادی که در استان قم اقدام به طلاق کرده بودند بعد از گذراندن دوره های مشاوره از طلاق منصرف شدند.

یزدی افزود: پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری و مقابله با مفاسد اخلاقی، کنترل و مقابله با خشونت ،کنترل آسیب های مرتبط با فضای مجازی، مقابله و پیشگیری از سرقت و.... از جمله فعالیت های این معاونت است.

وی بیان داشت: در همین راستا نمایشگاهی در ساختمان دادگستری استان قم راه اندازی شده که بازخوردهای خوبی داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم بیان داشت: با اینکه وظیفه دستگاه قضا نیست اما مرکز ملاقات فرزندان مشترک برای تحویل کودک به والدین در نظر گرفته شده است که در خیابان آذر قرار دارد و یک مرکز جدید نیز در روزهای آینده در پردیسان افتتاح می شود.

یزدی گفت: پیش از این ملاقات و تحویل کودکان در کلانتری محله انجام می شد که برای کودکان فضای مناسبی نبود اما اکنون در مرکز ملاقات فرزندان مشترک فضاسازی خوبی انجام شده و حتی ماموران پلیس نیز لباس شخصی به تن می کنند که از نظر روانی روی کودکان تاثیر منفی نگذارد به علت اینکه اکثر ملاقات ها در پایان هفته انجام می شود این مرکز در روزهای پنج شنبه و جمعه شلوغ است اما در طول هفته وضعیت عادی است.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34464