printlogo


نهادهای فرهنگی برای مردمی کردن امر به معروف طرح ارائه کنند
نهادهای فرهنگی برای مردمی کردن امر به معروف طرح ارائه کنند
کد خبر: 34467
تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه (س) خواستار ارائه طرحی برای مردمی کردن امر به معروف و نهی از منکر از سوی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم در حرم حضرت معصومه همچنین افزود: باید این طرح‌ها تجمیع شود، و نهادها نیز بر همین مبنا فعالیت خود را در حوزه امر به معروف شروع کنند.

وی با بیان اینکه در امر به معروف باید راه‌هایی را برای رسیدن به هدف طی کنیم خاطرنشان کرد: باید زمینه اوقات فراغت و همچنین تفریح جوانان را فراهم کرده، سپس از آنها انتظار توجه کردن به ارزش‌های دینی را داشته باشیم.

وی بیان داشت: باید جوانان جوانی کنند، اما ما آنها را هدایت، راهنمایی و کمک کنیم.

سعیدی هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف را ضروری ذکر کرد و گفت: همه مجموعه‌های مختلف در استان باید، علاوه بر مسئولیتی که در خصوص امر به معروف دارند، کارهای بیشتری را نیز انجام دهند، و با یکدیگر تقسیم کار کنند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر پرهیز از کارهای شکلی ، صوری و احساسی برای امر به معروف گفت: البته نمی‌گوییم که به طور کلی از این کارها استفاده نشود، چرا که بستر و زمینه کارهای اساسی و بنیادی به شمار می‌آید.

سعیدی ادامه داد: به عنوان نمونه اگر جلسه‌های روضه امام حسین (ع) برپا می‌شود از آن برای تبیین اهداف قیام حضرت که همان اقامه امر به معرف است، استفاده شود، یا وقتی یک راهپیمایی انجام می‌شود نیز در پی آن یک کار اساسی برای تحقق اهداف مورد نظر صورت گیرد.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34467