printlogo


دیدار با سران ادیان مذاهب، اختلافات را کاهش می‌دهد
دیدار با سران ادیان مذاهب، اختلافات را کاهش می‌دهد
کد خبر: 34588
آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: دیدار با سران ادیان و مذاهب، سمپاشی‌ها را خنثی و اختلافات را کاهش می‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ما سالیان سال در مقابل گفته‌های آنان سکوت کردیم و دفاع جانانه نکردیم، اما این سفر‌ها سبب می‌شود بخشی از این سمپاشی‌ها برچیده شود.

او می گوید: با توجه به ویژگی‌های علمی، نو اندیشی و دیدگاه همگرایی که در شما سراغ داریم، جنابعالی صالح‌ترین شخص برای این سفر بودید و بحمدالله این سفر دارای آثار و نتایج خوبی بوده که من از شما تشکر می‌کنم.

او گفت: یکی از مشکلات میان ادیان، تفاوت اندیشه‌ها و اختلاف فکرهاست که با این گونه رفت و آمد‌ها و دیدار‌ها می‌توان آن را کمرنگ و مرتفع ساخت.

او می گوید: باید بر مشترکات تکیه کرده و از موارد اختلافی دوری کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی آشنایی دیگران با اندیشه‌های شیعی را از نتایج مهم این سفر برشمرده و گفت: سفر شما به نمایندگی از حوزه‌های علمی شیعی برای برطرف کردن بعضی نسبت‌های خلاف که به شیعیان داده می‌شد، اثرگذار بود.

وی برقراری ارتباط میان عالمان شیعه و اهل سنت را نیز ضروری دانست و گفت: اگر ارتباط با علمای اهل سنت بیشتر شود، می‌توانیم سم پاشی‌ها را خنثی کنیم.

او می گوید: البته به برخی از وهابیان هر چه بگوییم فایده ندارد، چرا که آن‌ها قصد و غرض خاصی دارند و می‌خواهند که این شکاف همیشگی باشد، اما می‌توان شکاف میان تشیع و اهل سنت و همچنین میان اسلام و مسیحیت را از میان برداشت و باید این شکاف‌ها را پر کرد.

در ابتدای این دیدار اعرافی گزارش مبسوطی از سفر خود به واتیکان و بعضی کشور‌های اروپایی ارائه کرد.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34588