وی محور قدیم سلفچگان - ساوه را به دلیل ترافیک ترکیبی از سویی و نقش کریدوری دراتصال استانهای شمالی با مرکز کشوراز سویی دیگر، از محورهای حائز اهمیت دربخش حمل ونقل جادهای دانست و افزود: طی سنوات گذشته درقالب طرحی عمرانی، به چهار خطه کردن و حذف سه نقطه پرتصادف شامل تقاطع جنداب، تقاطع تاج خاتون، پل راه آهن، دراین محور اقدام شد.
شکوری طول مسیر طرح را چهار کیلومتر ذکر و تصریح کرد: با توجه به پیگیریهای به عمل آمده و کمک مسئولان امر، مرحله نخست طرح طی سال ۱۴۰۰ مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
رئیس اداره نگهداری راههای ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان درخصوص عملیات تکمیلی طرح که درقالب مرحله دوم تعریف شده داشت: نظر به تسریع در هدایت ترافیک به باند دوم احداثی و برخی موارد اداری، اجرای مرحلع دوم با تاخیر و در اول تیرماه امسال عملیاتی شد.
وی از مشخصههای فنی طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان - ساوه در مرحله دوم، به اجرای روکش آسفالت اشاره و اضافه کرد: طی مرحله دوم، تمامی مسیر چهار کیلومتری طرح با اجرای لایه توپکا، روکش آسفالت خواهد شد.
وی اعتبار تخصیصی مرحله دوم را بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: تمام اعتبار این طرح از منابع درآمدی سازمان راهداری و حملونقل جادهای تامین شده است.
شکوری همچنین بازه زمانی تکمیل طرح را تا پایان تیرماه جاری دانست و افزود: با توجه به ترافیک چشمگیر و ترکیبی این محور ترانزیتی، بتوانیم تا نیمه تیرماه به تکمیل طرح اقدام کنیم.
در طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان - ساوه که سال گذشته مورد بهرهبرداری قرار گرفت به اجرای روسازی، اساس، بیندر، تکمیل آبروها، شانه سازی، اصلاح شیب شیروانی و نصب تجهیزات ایمنی با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اقدام شد.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/34623 |