printlogo


مدیر کل سازمان بازرسی استان قم مطرح کرد؛
دانشگاه علوم پزشکی قم در صدر شکایات مردمی قرار دارد
دانشگاه علوم پزشکی قم در صدر شکایات مردمی قرار دارد
کد خبر: 34635
مدیر کل سازمان بازرسی استان قم گفت: علوم پزشکی قم با ۴۶۵ و شهرداری قم با ۳۰۶ شکایت و گزارش در صدر نارضایتی مردم قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین محمود طالبی مدیر کل سازمان بازرسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بازرسی بالاترین دستگاه نظارتی کشور است و اجازه دارد با حکم قانون به همه دستگاه ها از جمله دستگاهای نظارتی، نظارت داشته باشد.

طالبی اضافه کرد: سازمان بازرسی به جای محیط محور بودن مسئله محور شده است و با توجه به میزان شکایات و معضلات موجود، مسائل استانی، را در سازمان  بازرسی تعریف می کنیم و به سمت نظارت بیشتر بر ارگان های که بیشترین گزارشات و شکایات را دارد می رویم.

وی افزود: دو اولویت مهم در سازمان بازرسی استان وجود دارد یکی مبارزه با مفاسد اداری و مورد دوم حمایت از تولید خاصه حمایت از شرکت های تولیدی دانش بنیان است.

طالبی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ کل پرونده های شکایات و گزارشتن دو هزار رو ۶۶۴ مورد بوده که دو دستگاه علوم پزشکی با ۴۶۵ پرونده و شهرداری با ۳۰۶ پرونده در صدر نارضایتی مردم قرار دارند.  

مدیر کل سازمان بازرسی استان قم تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۶۴۷ فقره گزارش شکایت از ادارات قم به سازمان ارسال شده که همچنان علوم پزشکی قم با ۱۵۱ پرونده و شهرداری با ۷۰ مورد پرونده در صدر نارضایتی در استان قرار دارد.

وی گفت: با توجه به این میزان شکایت و گزارش از این دو دستگاه ، بازرسی های جدید را آغاز کردیم اگر به اثبات و صحت این گزارشات برسیم بدون اغماض برخورد خواهیم کرد که به صحت بخشی از این گزارشات نیز رسیدیم.

طالبی خاطر نشان کرد: اثر بخشی مالی  سازمان بازرسی استان قم در سال گذشته ۱۷۲ میلیارد تومان بوده  که تا امروز ۱۳۶ میلیارد تومان وصول شده است از این میزان ۱۲۴ میلیارد تومان به حساب دولت و ۱۲ میلیارد تومان به حساب مردم بازگشته است، که عمدتا به علت ترک فعل توسط کارکنان و مدیران بوده و بخش کمی از آن به علت ارتشا و اختلاس بوده است.

مدیر کل سازمان بازرسی تاکید کرد: در سال گذشته ۲۰۱ مورد پیشنهاد اصلاحی برای دستگاه های اداری داشتیم این پیشنهاد اصلاحی به منزله رای قطعی لازم الاجرا برای دستگاه های اجرایی است که برخی از مدیران در برابر این پیشنهادات مقاومت کردند و این ها را به دستگاه های قضایی معرفی کردیم و برخی نیز از مسئولیت منفک شدند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قم فردا در خصوص تذکر رییس سازمان بازرسی استان قم در سفر اخیر در خصوص دپوی برخی از اموال در انبارهای اموال تملیکی استان قم گفت: این مسئله در برخی از موارد چون از اختیار استان خارج بود دستوری توسط رییس سازمان بازرسی کل کشور صادر شد و دستور مزایده این اموال که ۲۰ میلیارد بود داده شده و در تیرماه مزایده برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34635