printlogo


مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم در گفتگو با قم فردا:
حمایت از زنان خانه‌دار توسعه و پیشرفت کشور را به دنبال دارد/ بیمه زنان خانه‌دار با طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی
حمایت از زنان خانه‌دار توسعه و پیشرفت کشور را به دنبال دارد/ بیمه زنان خانه‌دار با طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی
کد خبر: 34933
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم با بیان این که حمایت از زنان خانه‌دار توسعه و پیشرفت کشور را به دنبال دارد، گفت: زنان خانه‌دار نیز می‌توانند با شرکت در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از مقررات حمایتی در قالب خانواده تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.
 محمد عاشوری مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی اظهار داشت: زنان خانه‌دار نیز می‌توانند با شرکت در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در زمره صاحبان حرف و مشاغل آزاد از مقررات حمایتی در قالب خانواده تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: در راستای اجرای ماده "۷" قانون تأمین اجتماعی و به‌منظور تعمیم و گسترش چتر حمایتی بیمه به آحاد جامعه فاقد پوشش بیمه‌ای و استقرار نظام هماهنگ و متناسب با برنامه‌های تأمین اجتماعی، سازمان از سال ۱۳۸۳ اقدام به ایجاد شرایط بیمه برای گروه‌های اجتماعی غیر مشمول نظام حمایتی خاص کرد و تاکنون نیز ۲۵ گروه با انعقاد قرارداد با کارفرمایان مجازی (انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و...)، تحت پوشش قرار گرفته است.
عاشوری افزود: زنان خانه‌دار ۱۸ تا ۵۰ساله نیز همانند این جمعیت می‌توانند خود را بیمه کنند، این نوع بیمه بر اساس خوداظهاری انجام شده و متقاضی می‌تواند رأساً درخواست انعقاد قرارداد داده و با پرداخت حق بیمه مقرر از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار شود.
وی در پاسخ به این سؤال که زنان خانه‌دار چگونه بیمه می‌شوند، بیان داشت: در تعاریف رسمی نیز زنان خانه‌دار وظیفه نگهداری از خانه و خانواده و تربیت فرزند را به عهده داشته و بی‌شک به دلیل پرورش نسل‌های آتی نقشی اساسی در توسعه و پیشرفت هر کشور ایفا کرده و شایسته برخورداری از مقررات حمایتی در قالب بیمه‌های سازمانی خواهد بود.
عاشوری تصریح کرد:  برخورداری از این بیمه مستلزم تأهل هم نیست و زنان مجرد ۱۸ تا ۵۰ساله نیز می‌توانند از این مزایا استفاده کنند. مطابق با صحبت‌های وی بهره‌مندی از این قانون، مستلزم سابقه بیمه‌پردازی نبوده و زنان این بازه سنی می‌توانند بدون سابقه پرداخت بیمه خود را بیمه کنند.
وی ادامه داد: در خصوص افراد بالای ۵۰ سال نیز میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی به حداکثر سن موردنظر اضافه می‌شود و افرادی که حداقل دارای ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشند از اعمال سقف سنی مقرر معاف خواهند بود.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های خاص بیمه زنان خانه‌دار امکان انتخاب نرخ پرداخت حق بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه است.
وی افزود: نرخ پرداخت حق بیمه زنان خانه‌دار برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی ۱۲ درصد؛ بازنشستگی و فوت (پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) ۱۴ درصد و بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی ۱۸ درصد است.
وی خاطرنشان کرد: انتخابی بودن استفاده از خدمات درمانی از دیگر مزایای طرح بیمه زنان خانه‌دار است، درصورتی‌که زنان متقاضی استفاده از این نوع بیمه تحت تکفل پدر، مادر یا همسر خود بوده و از این طریق از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار باشند، نیازی به پرداخت حق سرانه درمان نیست و در غیر این صورت می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان مصوب از خدمات درمانی مراکز ملکی و همچنین طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی نیز برخوردار شوند.

گفتنی است متقاضیان بیمه زنان خانه‌دار به‌صورت غیرحضوری، بدون مراجعه به شعب تأمین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به آدرس اینترنتی www.es.tamin.ir می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

گفتگو از عباسعلی محمدی مطلع
انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34933