printlogo


مدیر کل سازمان تامین اجتماعی قم مطرح کرد
طلب 400میلیارد تومانی تامین اجتماعی قم از کارفرمایان
طلب 400میلیارد تومانی تامین اجتماعی قم از کارفرمایان
کد خبر: 35094
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی قم گفت: انباشت مطالبات معوق از کارفرمایان از جمله مشکلات تامین اجتماعی قم است به طوری که ۴۰۰ میلیارد تومان از کارفرمایان طلبکار هستیم و امیدواریم با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی این مبلغ در سال جاری وصول شود‌.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد عاشوری  در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی که ظهر امروز در سالن همایش های سازمان تامین اجتماعی قم برگزار شد اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی بزرگتر سازمان بیمه کشور و دومین سازمان ارائه دهنده خدمات درمانی در کشور است در استان قم ۸۰۵ هزار نفر یعنی بیش ۶۵ درصد  تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قم هستند.

عاشوری بیان داشت: مهمترین خدمت سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی است، همچنین ارائه خدمات درمانی ، پرداخت مستمری از کار افتادگی، کمک هزینه بارداری، هدیه ازدواج، هزینه کفن و دفن و مقرری بیمه بیکاری از دیگر خدمات تامین اجتماعی است.


وی تاکید کرد: در استان قم در  سال جاری ماهانه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می شود ، در بخش  درمان ۷۰ میلیارد تومان و در سایر هزینه های کوتاه مدت ۴۰۰ میلیارد تومان در ماه هزینه می شود و تمامی هزینه ها از منابع درآمدی خود تامین می کند و سالانه ۴ هزار میلیارد تومان در تامین اجتماعی قم هزینه می شود.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی قم خاطر نشان کرد: یکی مهمترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب تامین و گسترش چتر بیمه ای برای اقشار مختلف جامعه است از جمله در استان قم ۱۴۳ هزار کارگر و کارمند، ۴۷۰۰ قالیباف و مشاغل مرتبط با قالیبافی،  ۱۵ هزار کارگر ساختمانی، ۱۲ هزار راننده درون و برون شهری، ۳۲۰۰کارفرما ، ۵۶ هزار مستمری بگیر و باز نشسته ها و ۳۹ هزار طلبه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.


عاشوری عنوان داشت: تامین اجتماعی با غیر حضوری کردن سی خدمت از هفتاد میلیون سفر درون و برون شهری جلوگیری کرد و  در تبدیل دفترچه های به نسخه الکترونیکی هزینه زیادی صرفه جویی شد.

وی با اشاره به اینکه خدمت سربازی نیز جز سابقه بیمه تامین اجتماعی محسوب می شود عنوان داشت: سازمان تامین اجتماعی با توجه به ارزش خانواده و جمعیت ، در طرح جدیدی خدماتی را به زنان خانه دار و دانشجویان ارائه می دهد زنان خانه دار و دانشجویان می توانند با پرداخت مبلغ اندک در ماه از خدمات تامین اجتماعی بهره مند شود هر خانم خانه دار و دانشجو از سه مدل خدمات می تواند استفاده کند در مدل اول با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان از خدمات بازنشستگی استفاده کند، در مدل دوم با پرداخت ۵۸۰ هزار تومان از خدمات بازنشستگی و خدمات فوت استفاده کند و در مدل سوم با پرداخت  ۷۵۰ هزار تومان در ماه از خدمات کامل تامین اجتماعی استفاده کنند.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی قم افزود: از آغاز طرح بیمه زنان خانه دار و دانشجویان در استان قم بیش از ۸۰۰ خانم خانه دار و ۳۰۰ دانشجو استقبال کردند و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند. 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری کمک به شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار داشت گفت:  کمک به رونق تولید و جلو گیری از تعطیلی واحد های تولیدی، تقسیط بدهی ها از جمله کمک های تامین اجتماعی قم به اقتصاد بود همچنین توقف استقراض تامین اجتماعی از بانک رفاه از فعالیت های سطح کلان بود با مدیریت منابع در ماه جاری بدهی ها تهاتر شد و بدهی به بانک رفاه ندارد.

عاشوری اضافه کرد: از جمله خدمت به  بازنشستگان  تامین اجتماعی در قم ایجاد خانه مهر ، سفرهای زیارتی مشهد با هزینه سازمان، پرداخت وام ۱۲ میلیون قرض الحسنه به بازنشستگان و خدمت بیمه تکمیلی به بازنشستگان شروع شده است.

وی بیان داشت: انباشت مطالبات معوق از کارفرمایان از جمله مشکلات تامین اجتماعی قم است، ۴۰۰ میلیارد تومان از کارفرمایان طلبکار هستیم امیدوار هستیم با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی این مبلغ در سال جاری وصول شود‌ همچنین عدم پرداخت حق بیمه واقعی بر اساس دستمزد،  تحمیل فرایند های خارج از قانون و مقررات باعث می شود صندوق تامین اجتماعی به مشکل برخورد کند.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی قم در پاسخ به سوال خبرنگار قم فردا در خصوص علت سختی فرایند تایید بیمه بیکاری در قم بیان داشت: شخصی که شاغل است و طبق مقررات اگر غیر ارادی از کار بیکار شود شامل پرداخت بیمه بیکاری می شود  و سازمان تامین اجتماعی تا زمانی که این شغلی پیدا کند مبلغی را به وی پرداخت می کند اما بعضاً افراد بیمه بیکاری را حق خود می دانند در حالی که یک کمک است تشخیص اینکه چه کسی بیکار است با اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

عاشوری با اشاره به اینکه در آمد تامین اجتماعی در استان قم سر به سر است و در آمدها متمرکز است و قم نسبتا وضعیت خوبی دارد گفت: در سال جاری به بیش از  ۱۶۰۰  شخص بیمه بیکاری پرداخت می شود که نسبت به سال گذشته افزایش بیمه بیکاری نداشتیم ، همچنین چهارده هزار و ۵۳۳ کارگاه فعال و۱۹۰ کارگاه نیمه فعال در قم داریم.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35094