printlogo


جمع‌آوری ریل‌های متروکه اقدامی به جا اما دیرهنگام!
جمع‌آوری ریل‌های متروکه اقدامی به جا اما دیرهنگام!
کد خبر: 35110
شاهچراغی استاندار قم در اولین روز کاری خود به‌صورت میدانی به سراغ ریل‌های متروکه رفت و در کمتر از سه ماه به مصوبه رساند و تمام.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  سال‌ها بود که نه سوت قطاری بود و نه خبری از واگن‌های قطار بود، اما عدم استفاده از این ریل‌ها هم موجب نشده بود که اداره کل راه‌آهن قم با جمع‌آوری آن موافقت کند اما این بار قصه فرق می‌کرد.
شاهچراغی استاندار قم در اولین روز کاری خود به‌صورت میدانی به سراغ ریل‌های متروکه رفت و در کمتر از سه ماه به مصوبه رساند و تمام.
کاری که به‌راحتی می‌توانست در سال‌های گذشته انجام شود این بار با ورود استاندار جهادی قم به سرانجام رسید و این روزها مراحل اولیه جمع‌آوری و پاک‌سازی آن در جریان است.
از همین رو عباس حلوایی زاده در خصوص جمع‌آوری ریل‌های متروکه و بازگشایی مسیر اظهار داشت: یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به شهر قم، جمع‌آوری دو بخش از ریل متروکه به طول ۷ و ۸ کیلومتر بوده که در حال حاضر بخشی از این ریل‌ها در حال جمع‌آوری است.

وی بخش اول ریل راه‌آهن متروکه را موازی بلوار امام رضا(ع) اعلام کرد و افزود: بخشی از ریل متروکه به طول هشت کیلومتر و به موازی بلوار امام رضا(ع) بوده که در سنوات گذشته جمع‌آوری آن آغازشده و اوایل امسال به اتمام رسید و یک قسمت نیز از ایستگاه مرکزی تا جمکران به طول هفت کیلومتر در حال اجراست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم جمع‌آوری بخش دوم ریل راه‌آهن متروکه را دارای چالش‌هایی دانست و ابراز کرد: این بخش از ریل راه‌آهن به علت عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها قرار شد با محوریت استانداری و فرمانداری و همچنین شهرداری جمع‌آوری شود و کار از هفته‌های گذشته آغازشده است.

وی طول این بخش از ریل راه‌آهن متروکه را هفت کیلومتر عنوان کرد و گفت: برش راه‌آهن، حمل تا ایستگاه مرکزی در حال انجام بوده و به طول ۶۰۰ متر طول را از ماشین‌آلات راهداری، سپاه و بنیاد مسکن استفاده می‌کنیم و نیاز به‌ردیف بودجه جدید برای کارهای پیش‌بینی‌نشده داریم که مصوبه آن به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است.

حلوایی زاده اعتبار موردنیاز برای اتمام کار را بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در فاز اول عملیات برداشت ریل و خاک‌برداری انجام می‌شود و همچنین هم‌زمان مشاوری گرفته‌شده تا برای همه عرصه‌های متفاوت در مقاطع و بافتهای مختلف مسیر  کاربرهای مناسبی مانند فضای سبز، مسیرهای پیاده‌رو و سواره‌رو طراحی شود.

وی از آغاز عملیات روسازی این مسیر از مصلی تا ایستگاه محمدیه تا آخر سال خبر داد و خاطرنشان کرد: باید طراحی‌ها به‌صورت کامل و با هماهنگی و نظر همه دستگاه‌ها انجام شود و امیدواریم بتوانیم تا اواخر سال عملیات روسازی مسیر را آغاز کنیم، اما جمع‌آوری خود ریل حداقل سه ماه زمان خواهد برد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از بررسی کاربری پل بلوارامین نیز خبر داد و افزود: با جمع‌آوری کامل ریل راه‌آهن کاربری این پل نیز از بین رفته  و برای حفظ یا تخریب آن مطالعاتی انجام خواهد شد و درصورتی‌که موردنیاز نباشد حتماً جمع‌آوری می‌شود.
ش
انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35110