printlogo


معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛
پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی خطوط باجک - فرهنگیان/ مردم کرایه نقدی پرداخت نکنند
پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی خطوط باجک - فرهنگیان/ مردم کرایه نقدی پرداخت نکنند
کد خبر: 35200
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از مردم درخواست کرد با توجه به مجهز شدن خطوط تاکسی باجک - فرهنگیان به دستگاه پوز، کرایه ها. ا الکترونیک پرداخت کنند تا با استقبال شهروندان زمینه برای الکترونیکی کردن همه خطوط تاکسی در قم فراهم شود، مسیله ای که به نفع مردم است.
​​​​مسعود طبیبی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: یکی از دغدغه ها و قول های ما به شورای اسلامی شهر قم بحث توسعه سیستم پرداخت الکترونیک در ناوگان حمل و نقل عمومی بود که این موضوع در ناوگان اتوبوسرانی در غالب قرارداد اس ال ای که پیش بینی کرده بودیم در حال شکل گیری در تمام خطوط به صورت دستگاه های پوز بانکی در حال انجام است البته در ناوگان اتوبوسرانی سیستم قم یار و سامان موجود بود.

وی ادامه داد: استفاده از این روش در تاکسی مستلزم این است که رانندگان بتوانند دستگاه پوز تهیه کنند که این موضوع در بانک ها دارای بروکراسی زیادی است ، چند روزی است دستگاه پوز بر روی تاکسی های قم به صورت نمونه در خط باجک - فرهنگیان نصب شده تا آسیب شناسی شده و مشکلات رفع شود و سپس به کل خطوط تاکسی های شهر تعمیم داده شود.

طبیبی تاکید کرد: از جمله ملزومات این طرح اقدام راننده گان تاکسی برای دریافت دستگاه پوز است که پروسه پیچیده ای دارد و شرط موضوع این است که رانندگان تاکسی هزینه ای را برای دریافت این دستگاه متحمل نشوند با این دو فرضیه با یکی از بانک های استان رایزنی انجام شده تا برای توسعه استفاده از دستگاه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی که ۶۰۰ دستگاه نیاز است روزانه ۶۰ تراکنش بانکی با هر یک از این دستگاه های پوز در خط باجک - فرهنگیان وجود داشته باشد تا بانک ترغیب شود به بقیه خطوط نیز دستگاه پوز بدهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: برای ترغیب مردم برای پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در خط باجک - فرهنگیان اطلاع رسانی در سطح شهر شده زیرا اگر این طرح آزمایشی موفق شود و هر تاکسی به ۶۰ تراکنش روزانه برسد می توانیم دیگر خطوط شهر را نیز مجهز به دستگاه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی کنیم.

طبیبی تاکید کرد: پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در ابتدا به نفع شهروندان خواهد بود که علاوه بر اینکه کرایه اضافه پرداخت نمی کنند نیازی به تهیه پول خورد نیز ندارند و رفت و آمد را برایشان سهل می کند به همین خاطر از مردم درخواست داریم در هنگام تردد از خط تاکسی باجک - فرهنگیان از کارت بانکی برای پرداخت کرایه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ممکن است از سمت تاکسی رانی و رانندگان تاکسی که از درآمدهای مالیاتی معاف هستند این نگرانی وجود داشته باشد که ممکن است این دستگاه ها شامل پرداخت مالیات شود  و رانندگان در استفاده از این سامانه پرداخت الکترونیک احتیاط کنند که به آنها اطمینان می دهیم هیچ مالیاتی از این دستگاه ها گرفته نمی شود.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم عنوان داشت: نفع برنده اصلی از پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی مسافران هستند که کرایه را با عدد واقعی پرداخت می کنند پس شهروندان نیز همکاری کرده و در خطوط مورد نظر کرایه را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35200