printlogo


افتتاح و آغاز عملیات جرایی ۱۳ پروژه شهری قم
افتتاح و آغاز عملیات جرایی ۱۳ پروژه شهری قم
کد خبر: 35249
۱۳ پروژه شهری در زمینه های فرهنگی ورزشی عمرانی حمل و نقل فضای سبز با اعتبار بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال از منابع شهرداری قم طی مراسمی امروز به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  مراسم افتتاح ، بهره برداری و آغاز اجرایی ۱۳ پروژه شهری قم عصر امروز همزمان با روز مباهله با حضور سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم، سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم، اعضای شورای اسلامی شهر قم و سرپرست مناطق شهرداری قم و خانواده شهیدان شاطری  در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد در این مراسم شهردار قم طی سخنرانی اظهار داشت: این پروژه ها در زمینه های فرهنگی ورزشی عمرانی حمل و نقل فضای سبز  با اعتبار بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال از منابع شهرداری قم افتتاح و عملیات آن در دستور کار است.

شهردار قم ادامه داد: بهره برداری از مجتمع فرهنگی ورزشی شهیدان شاطری، بهره برداری از فاز نخست بوستان خانواده حضرت مریم، افتتاح مسیرهای دسترسی به بلوار سپهبد شهید سلیمانی، فاز نخست نوسازی ناوگان تاکسیرانی با ورود ۴۴ دستگاه تاکسی، پروژه هدایت آبهای سطحی خیابان شهید بافقی ، آغاز بهسازی فاز نخست بلوار شهید خدا کرم، پروژه‌ای حمل و نقل از جمله تقاطع های هوشمند ، به کارگیری رنگ نانو در خط کشی ها خودروهای برقی زائر بر اطراف حرم آغاز احداث پارکینگ موتور و خودرو بهسازی و احداث ۴۵ هزار متر مربع شوارع منطقه ۳ از جمله برنامه های امروز است.

 سقاییان نژاد ادامه داد: البته امروز  ۱۳ پروژه شهری در ماه ذالحجه به بهره برداری می رسد تا پایان سال نیز افتتاح پروژه های مختلف شهری  ادامه دارد.


شهردار قم افزود:  سیاست های شهرداری در سال جاری پرداختن به مسائل نرم افزاری است مخصوصا در مرکز شهر که دچار مشکلات عدیده ای است از جمله چندسال پروژه های مرکزی دچار مشکل  شد که سه سال متوقف شد اما با سفر رییس جمهوری قم مشکلات پیرامون زمین های ۳۲  هزار و ۴۸ هزار هکتاری هموار شد.

 سقاییان نژاد ادامه داد: ۸ پروژه پیرامون حرم وجود دارد که پروژه پارکینگ شرقی از مهمترین آنها است که بیش از ۱۷۰۰ مخل پارک را در هسته مرکزی شهر تامین می کند‌، بخش شرقی حرم مطهر آشفته است و۱۰ روز آینده فراخوان  برای جذب سرمایه گذار داده  برای پارکینگ شرقی منتشر می شود.

وی ادامه داد: قبرستان نو از جمله طرح های شهرداری برای ساماندهی است که اطراف این قبرستان  ۱۳۲ مغازه  وجود دارد که ملک آنها شهرداری است و در خصوص سرقفلی ها نیز برنامه های در دستور کار است و  ۳۵۰ میلیارد نیز برای پروژه پیش بینی می شود.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35249