printlogo


گزارش قم فردا از قبضه بازار پوشاک با مدل های غربی؛
ژورنال لباس ها وارداتی است/قصور در حوزه طراحی لباس
ژورنال لباس ها وارداتی است/قصور در حوزه طراحی لباس
کد خبر: 35293
امروز دشمنان از طریق ارائه لباس ها و مانتوهایی با تصاویر جذاب و مدل هایی خاص و شیک که با فرهنگ ایرانی و اسلامی هیچ سنخیتی ندارد در حال رواج بی حجابی در کشور است که قبل از هر اقدامی باید ابتدا ژورنال هایی همراه با سبک ایرانی اسلامی در جامعه ارائه دهیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  داشتن پوشش در تمام نقاط دنیا دارای یکسری ضوابط است که این ضوابط را فرهنگ آن جامعه تعریف می‌کند. حجاب و پوشیدگی کامل نیز یکی از وجوه تمایز جوامع اسلامی با جوامع دیگر است در واقع حجاب افراد می‌تواند یکی از نشانه‌های اسلامی بودن جامعه باشد. بسیاری از علما و مراجع دینی، هدف و فلسفه حجاب اسلامی را داشتن تزکیه نفس، عفت، پاکدامنی و جلوگیری از فراهم شدن زمینه فساد در جامعه می‌دانند. از طرفی پوشش اسلامی را راهکاری برای استحکام بخشیدن به پیوند خانوادگی و تزریق آرامش روانی و امنیت به جامعه عنوان می‌کنند.
مسئله حجاب و عفاف به عنوان یکی از مهمترین مباحث زیرساختی یک کشور اسلامی باید مورد توجه مسئولان و متولیان این امر قرار گیرد و آنها برای اشاعه فرهنگ اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی ابزارها و روش‌های جدیدی اتخاذ کنند.
رهبر انقلاب در این باره ترویج بی حجابی را ترفند غرب برای از بین بردن حیا و انتقاد غرب‌ از رعایت‌ حجاب در ایران را نشانی‌ از گمراهی‌ غرب‌ و تناقض‌ شدید فرهنگ‌ غربی می‌دانند.
از همین رو یکی از مسائلی که این روز ها به یکی از بحث های داغ تبدیل شده است مسئله نوع پوشش در حجاب است. البته در حوزه حجاب و عفاف سال هاست نظرات متعددی داده می شود اما اقدام عملی خاصی در این زمینه صورت نگرفته و روز به روز هم دشمن در حال پیشروی در این زمینه است.



ترویج بی حجابی یکی از اهداف اصلی دشمنان نظام است

تولید و یا واردات لباس های نامتعارف و نامناسب برای مردان و مخصاصا برای زنان باعث ایجاد برخی بی حجابی ها و بد حجابی ها در سطح جامعه شده است که در این خصوص آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در اسلام، اظهار داشت: عفاف و حجاب یک امر ضروری در اسلام است و نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت.
وی توطئه‌های دشمنان نظام برای ترویج بی‌حجابی را موردتوجه قرارداد و افزود: در این مسئله شکی نیست که همانند دوران شاهنشاهی کشورهای غربی به دنبال ایجاد بی‌بندوباری فرهنگی در کشور هستند به‌طوری‌که در این مسیر حجاب اسلامی مردم را نشانه گرفته‌اند.

نفوذ بی حجابی در فرهنگ از طریق فضای مجازی
همچنین حجت الاسلام محمد مهدی ابراهیم پور، کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار قم فردا تاکید کرد: یکی از مهمترین آسیب های فضای مجازی از بین بردن حیا در بین افراد می باشد به همین دلیل این فضا یکی از مکان هایی می باشد که حیا در آن قربانی شده است.
رئیس مرکز حجاب ریحانه النبی خاطرنشان شد: فضای امروز شبکه های اجتماعی  فضای بی حساب و کتابی است که نظارت و توجهی بر روی آن نیست و نتیجه همین آن می شود که امروز در جامعه شاهد آن هستیم.



همان طور که گفته شد این نفوذ در مسئله فرهنگ مخصوصا حجاب از طریق پوشش در حال ترویج است. پوشش های نامتعارفی که در شان زنان و مردان ایرانی نیست. امروز اگر سری به بازار پوشاک بزنیم  لباس های عجیب و غریب و پاره و آویزان بسیاری را مشاهده خواهیم کرد، لباس های که حتی فکر کردن به آن که قرار است کسی آن را بپوشد نیز خجالت آور و خنده دار است.
برخی از این لباس های و پوشش ها مانند شلوار های پاره ، مانتوهای جلو باز و یا لباس های کوتاه  که در لباس فروشی های سطح شهر وجود دارد وارداتی و برخی با ژورنال وارداتی در داخل تولید می شود.

ژورنال لباس ها وارداتی است
در این خصوص محمد علی ضیائی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا  با اشاره به برخی لباس های نامناسب، گفت: تولید کنندگان قمی شرایط دوخت لباس های مناسب و اسلامی را در نظر می گیرند و در قم این نوع لباس هایی که مروج بی بندوباری هست تولید نمی شود البته شاید این نوع لباس ها در تهران برش می خورد و فقط دوخت در قم انجام می شود.
ضیائی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که این مدل ها و مدها از کجا وارد می شود گفت: ورود این مدل ها بصورت ژورنال است و هر تولیدی بزرگی ژورنال مخصوص خود را دارد.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان بزرگ در ابتدای فروردین ماه ژورنال خود را دریافت می کنند. بیشتر این ژورنال ها از کشورهای اروپایی وارد می شود.
رئیس اتحادیه دوزندگان و تولیدکنندگان پوشاک قم با اشاره به بحث نظارت، گفت:  فروش لباس کاملا مشخص است و شما می توانید به راحتی فروش را کنترل کنید اما تولید اینگونه نیست چراکه تولید در مکان های دربسته انجام می شود و برخی از واحد های تولیدی پروانه ندارند و نمی توان به صورت جدی روی آنها نظارت شود.

برخی از کارشناسان به این موضوع اذعان دارند که لباس هایی که وارداتی هستند بسیار ارزانتر از لباس های تولید داخل می باشند و از طرفی هم وجود طرح های نو و جذاب بر روی لباس های وارداتی مجالی به لباس های تولید داخلی نمی دهد که بتوانند خود را به عرصه ظهور برسانند.
بنابراین می طلبد طراحان لباس در کشور ما نیز با لحاظ کردن نبوغ و ظرافت خاص به خود طرح هایی شیک،به روز و زیبا ارائه و تولید کنند که از جذابیت لازم در میان قشر جوان این کشور برخوردار باشد.



در حوزه طراحی لباس مناسب قصور داشته ایم
این در حالی است که محمد رفائی پور،جامعه شناس وآسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار قم فردا در تشریح علت وجود برخی از لباس ها و پوشش های غیر معمول در سطح جامعه یا بر تن افراد حاضر در مجامع عمومی گفت: هجمه تبلیغاتی دشمن و ترویج و تبلیغ مدل هایی خاص از لباس و پوشش توسط مدلینگ ها یا چهره های هنری و ورزشی مشهور اجرایی و عملیاتی می شود.
وی افزود: البته نباید از نظر دور داشت که مشاهده برخی از معضلات در پوشش عمومی جامعه را نمی توان صرفا به طراحی دشمن خلاصه کرد،بلکه باید این واقعیت تلخ را پذیرفت که ما نیز در این حوزه قصور داشته ایم و نتوانستیم مدل های جذاب،زیبا و جامعه پسند را متناسب با طبقات فعلی جامعه و نسل های کنونی ارائه کنیم.

در هر صورت امروز میطلبد برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در زمینه پوشش برای جامعه طراحی شود و در همان ابتدا نمی توان گفت باید پوشش ها فلان مدل باشد چرا امروز لباس هایی با مدل های غربی بازار را قبضه کرده است. ابتدا باید مانع واردات لباس و ژورنال غرب به کشور شویم و سپس با ارائه لباس مناسب شروع به دوخت و ارائه آن به بازار و در نهایت در خصوص پوشش نظر دهیم.
 

گزارش از حسین حیدری
انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35293