printlogo


معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛
علت قطعی‌های برق در استان؛ طوفان، سیل و دمای ۴۷ درجه
علت قطعی‌های برق در استان؛ طوفان، سیل و دمای ۴۷ درجه
کد خبر: 35433
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق قم در پاسخ به گلایه شهروندان در خصوص قطعی های این چند روز برق در قم گفت: علت قطعی‌های برق در استان طوفان، سیل و دمای ۴۷ درجه بود که از اختیار استان خارج بود.
سید محمد ارجمند زاده با اشاره به شرایط بحرانی روزهای پنجم و ششم مردادماه  که منجر به قطع برق در برخی از نقاط استان شد، در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: این شرایط ناشی از شدت طوفان ، گردوغبار و باران بود که شکستگی تعدادی تیر برق و اتصالی خطوط را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه  در تاریخ مذکور دمای ۴۷ درجه و سیل را در استان تجربه کردیم، خاطرنشان کرد: قطعی‌های برق که در این شرایط بحرانی رخ داد از کنترل خارج بود که مشکلاتی را به وجود آورد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به قطعی‌های برق در روستاهای سیل‌زده استان یادآور شد: ۳۵ پایه و ۲ ترانس برق در این شرایط از مدار بهره‌برداری خارج شده بود اما به محض اینکه طوفان فروکش کرد با مانوری که صورت گرفت، شبکه روشن شد.

وی قطع برق در  روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته قبل در برخی از نقاط شهر قم را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: دمای ۴۷ درجه و افزایش گردوغبار در هوا باعث افزایش شدید مصرف شد به گونه‌ای که پیک مصرف در تاریخ برق‌رسانی به قم شکسته شد.

ارجمند زاده تصریح کرد: این شرایط موجب آسیب به برخی از تأسیسات برق‌رسانی از جمله پست‌های  فوق توزیع و شاهد قطع برق در برخی از نقاط شهر بودیم که برخی از آن نیز خارج از اختیارات استان بود.

وی تأکید کرد: با این وجود با اقدامات فنی و تلاش‌های ۲۴ ساعته همکاران ما در بخش حوادث و مانورهایی که صورت گرفت سعی کردیم مشکلات ناشی از این حوادث را به حداقل برسانیم .

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق قم در عین حال ضمن عذرخواهی از قطعی‌های برق روزهای گذشته، از مردم خواست باصرفه جویی در مصرف به پایداری برق در شبکه یاری رسانند.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35433