printlogo


استاد حوزه علمیه قم:
برپایی مجالس عزاداری موجب رضایت خداوند و تقرب انسان به پروردگار است/حب و دلبستگی به دنیا حادثه عاشورا را رقم زد
برپایی مجالس عزاداری موجب رضایت خداوند و تقرب انسان به پروردگار است/حب و دلبستگی به دنیا حادثه عاشورا را رقم زد
کد خبر: 35477
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آنچه موجب شد تا مردم علیه امام حسین (ع) دست به شمشیر بردارند و حادثه عاشورا را رقم بزنند حب و دلبستگی به دنیا بود، گفت:برپایی مجالس عزاداری موجب رضایت خداوند و سبب تقرب انسان به پروردگار است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: امام حسین(ع) در قیام خود علیه ظلم و فساد به دنبال تغییر فرهنگی در بین مردم بوده است.

وی بیان داشت: پس از آنکه پیامبر اسلام رحلت کرد؛ امت اسلام از دین فاصله گرفت به آن اندازه که از دین تنها اسم و پوستینی باقی مانده بود و احکام الهی و اصول دین در جامعه دیده نمی‌شد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: سیدالشهدا (ع) هدف از قیام خود را اصلاح دین جدشان پیامبر اکرم عنوان کردند و از تمامی رفتار و سیره سیدالشهدا (ع) در واقعه عاشورا می‌توان درس گرفت.

سخنران حرم بانوی کرامت داشت: آنچه موجب شد تا مردم علیه امام حسین (ع) دست به شمشیر بردارند و حادثه عاشورا را رقم بزنند حب و دلبستگی به دنیا بود.

حجت الاسلام مؤمنی عنوان داشت: برپایی مجالس عزاداری موجب رضایت خداوند و سبب تقرب انسان به پروردگار است و در این مسیر هر آنچه در توان و وسع ما است باید همت کنیم.

وی با بیان اینکه تسلیم بودن در برابر عوامل و تقدیرات الهی موضوع بسیار مهمی در زندگی انسان است افزود: سیدالشهدا (ع) از آنچه خداوند برای او مقدر کرده بود سر تسلیم فرود آورده و هیچگاه از آن ابراز نارضایتی نکرده است.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35477