printlogo


۱۳۶ کارت بازرگانی امسال برای فعالان اقتصادی قم صادر شد
۱۳۶ کارت بازرگانی امسال برای فعالان اقتصادی قم صادر شد
کد خبر: 35500
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه، ۷۱ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۶۵ کارت بازرگانی در بخش تجاری برای فعالان اقتصادی استان صادر شده‌است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اکبر ابدالی بیان داشت: در مجموع تعداد ۷۷۳ فقره کارت بازرگانی در استان قم فعال می‌باشد که از این میان ۴۹۷ فقره کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۲۷۶ فقره کارت بازرگانی در بخش تجاری است.

وی با اشاره به این که فعالیت‌های تجاری در قم روند رو به رشدی دارد، افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرکات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه صادرات قم از نظر ارزش به ۱۱۴ میلیون و ۷۸ هزار و ۳۳۹ دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل ۱۰۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که کالاهای صادراتی استان از تنوع قابل توجهی برخوردار است و از محصولات صنعتی تا مواد غذایی را شامل می‌شود، ادامه داد: کشورهایی همچون عراق، افغانستان،‌ امارات، آذربایجان و روسیه از جمله مهمترین کشورهای هدف صادراتی کالاهای تولید شده در استان قم به شمار می‌آیند.

ابدالی گفت: بر مبنای آمار ارائه شده میزان واردات استان نیز از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه از نظر ارزشی ۸۸ میلیون دلار و از لحاظ وزنی ۱۷ هزار تُن بوده‌است که عمده آن را کالاهای اساسی و تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی تشکیل می‌دهد، به این معنا که در بیشتر موارد صادرات استان نیز در راستای تقویت بخش تولید است.

وی بیان داشت: به‌منظور رصد دقیق وضعیت فعالیت‌های تجاری در استان، جلسه‌های پایش تجارت بازرگانی به صورت منظم در سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برگزار و تصمیم‌های لازم برای تسهیل امور در این بخش و فعال‌سازی هرچه بیشتر ظرفیت‌های اقتصادی استان در حوزه مبادلات بین‌المللی، گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدام‌های انجام شده قابل توجه در راستای توسعه فعالیت‌های تجاری در قم، تشکیل نشست‌های تجاری با مسئولان سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف جهان و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی به‌منظور معرفی کالاهای صادراتی ساخت استان به فعالان اقتصادی است.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35500