printlogo


یادواره شهدای روستای «نویس» قم برگزار شد/حجت‌الاسلام ذوالنوری: عاشورا حق طلبی و آزادگی را در جامعه زنده می‌کند
یادواره شهدای روستای «نویس» قم برگزار شد/حجت‌الاسلام ذوالنوری: عاشورا حق طلبی و آزادگی را در جامعه زنده می‌کند
کد خبر: 35505
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، یادواره سرداران و ۴۹ شهید روستای نویس بخش قاهان قم شامگاه شنبه همزمان با شب تاسوعای حسینی (ع) با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان شهرستان جعفرآباد در حسینیه سیدالشهدای روستا برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش و بیان دیدگاه‌هایی در مورد جریان عاشورا اظهار داشت: جریان عاشورا و کربلا یک حادثه نیست، بلکه ملاک و معیار، قانون، مقیاس و علَم و چراغ هدایت برای بشریت است.

وی افزود: وقتی امام حسین (ع) می‌فرمایند «کسی مثل من با کسی مثل یزید بیعت نمی‌کند» یعنی ایشان معیاری برای کل تاریخ معرفی و تعیین می‌کنند که نباید با چنین حکامی که دارای رذالت و انحطاط هستند بیعت کرد و زیر علم آنها رفت و به آنها رسمیت داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کربلا خونی است که در رگ‌های تاریخ جاری می‌شود تا فضایلی همچون آزادگی، ظلم ستیزی، حق طلبی و حریت در جامعه زنده شود.

 

در مراسم فوق، محمدرحمان نظام اسلامی جانباز دفاع مقدس و مجری شبکه ملی، قطعاتی ادبی از شور و نوای عاشورایی درباره سیدالشهدا (ع) قرائت کرد و با نام بردن از تک تک شهدای روستای نویس، یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

همچنین میرزاحسینی از مسئولان روستا در سخنانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، زنده نگهداشتن یاد شهدا و تکریم خانواده های معظم شهیدان را از اهداف برگزاری یادواره برشمرد.

یادواره شهدای روستای نویس با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط حسین یزدان پناه از قاریان ممتاز کشوری آغاز شد؛در ادامه دانش آموزان این روستا سرود «سلام فرمانده» را اجرا کردند؛ اجرای آواز و قطعات موسیقایی با موضوع شهدا توسط یکی از هنرمندان و نیز مرثیه سرایی شب تاسوعای حسینی (ع)، از دیگر بخش‌های مراسم بود.

در این مراسم، علاوه بر همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس، فرماندهان سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، فرماندار، امام جمعه، مسئولان دستگاه‌ها و نهاد‌های شهرستان جعفرآباد و بخش دهاقان و روستای نویس نیز حضور داشتند.

روستای نویس دارای ۶۰۰ رزمنده از دوران دفاع مقدس است که ۳۰۰ تن از آنان به درجه جانبازی رسیده و ۴۹ تن نیز به فیض شهادت نائل آمده اند



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35505