printlogo


شهردار قم خبر داد ؛
اعلام آمادگی ۶ سرمایه گذار برای پروژه پارکینگ شرقی/ ۱۱۰۰ محل پارک به پارکینگ های قم اضافه خواهد شد
اعلام آمادگی ۶ سرمایه گذار برای پروژه پارکینگ شرقی/ ۱۱۰۰ محل پارک به پارکینگ های قم اضافه خواهد شد
کد خبر: 36032
شهردار قم از اعلام آمادگی ۶ سرمایه گذار برای احداث و تکمیل پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ۱۱۰۰ محل پارک به طرفیت پارکینگ های قم اضافه خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم  در آئین افتتاح ۴۰ پروژه شهری در حوزه های سرمایه گذاری ، عمرانی، خدماتی ، محیط زیست ، حمل و نقل و ترافیک ، فرهنگی ورزشی و فضای سبز که ظهر امروز در مجتمع کهکشان غدیر برگزار شد اظهار داشت:  برای شروع هر فعالیتی نیت، برنامه ریزی و انسجام و وحدت باید مدنظر باشد ، اقتضائاتی که در قم وجود دارد بسیار زیاد است و برنامه ریزی ها باید در حد قم باشد.

وی با اشاره به اینکه برای بخش خصوصی بستر فراهم شود تا حضور داشته باشند گفت: در شهر قم در ابعاد مختلف فرهنگی که وارد می شویم فرهنگ ایثار و شهادت متبلور است سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز در همین راستا حرکت می کند.


سقائیان نژاد ادامه داد: به ازای هر نفر در قم بیست متر فضای سبز در قم  وجود دارد، در سال جاری ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شد در حالی که بودجه شهرداری ۴ هزار میلیارد تومان است همچنین  در سال جاری ۵ هزار میلیارد پروژه تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

شهردار قم تصریح کرد:   ۶ هزار پارکینگ برای خودروی سواری و  ۲۱۰۰ ظرفیت پارکینگ برای موتورسیکلت در قم وجود دارد برای شهر کافی نیست  با رایزنی های انجام شده ۲۰۰ هکتار از زمین های اطراف جمکران برای احداث پارکینگ اختصاص داده شده است.


وی بیان داشت: برای پارکینگ شرقی حرم فراخوان داده شد که  ۶ سرمایه گذار اعلام آمادگی کردند و با تکمیل این پارکینگ ۱۶۰۰
پارکینگ به هسته مرکزی شهر اضافه می‌شود، پارکینگ  استقلال به زودی و طی دو ماه آینده به بهره برداری می رسد  که دارای  ۳۷۰ پارکینگ است پارکینگ سیرنگ نیز کلنگ زنی خواد شد که دارای ۴۰۰ ظرفیت پارک است در مجموع تا پایان سال جاری ۱۱۰۰ ظرفیت پارک برای سال ۱۱۰ تا پایان سال جاری افتتاح می مجموعه پارکینگ های قم اضافه می شود

سقاییان نژاد با اشاره به اینکه پروژه های مختلف شهری در قم وجود دارد که همگی برای رفاه شهروندان است گفت:  مجموعه های تفریحی و فرهنگی غدیر، بوستان علوی، باغ پرندگان و ...برای  شادابی مردم است که  زمینه ساز مسایل فرهنگی است.


در ادامه رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بیان داشت: در شهرداری قم مباحث فرهنگی و اجتماعی باید انجام می شد یک خلا در فضای مجازی وجود داشت و نهایتا با یک سایت با مردم در ارتباط بودیم باید یک ظرفیت در فضای مجازی به وجود می آمد تا به صورت تعاملی با مردم ارتباط داشته باشیم در این راستا  تولید یک نرم افزار در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این نرم افزار  با استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی تولید شد نرم افزار سرای شهر که در قم تولید شده و محتوای آن دانش بنیان است این نرم افزار بسازی از رفت و آمدها را کاهش داده است.


در پایان نرم افزار  مجازی شهرداری قم رونمایی شد.

انتهای پیام/۱۷


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36032