printlogo


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مطرح کرد:
تلاش برای ساخت واحد مسکونی خبرنگارن در استان قم/ بهره برداری از چهار سینما در آینده نزدیک
تلاش برای ساخت واحد مسکونی خبرنگارن در استان قم/ بهره برداری از چهار سینما در آینده نزدیک
کد خبر: 36033
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از افتتاح چهار سینما در آینده نزدیک خبر داد و گفت: زمینی در پردیسان برای مسکن خبرنگاران در نظر گرفته شده که اقدامات لازم برای تغییر کاربری و اخذ مجوزها انجام شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امیرعلی عموزاده ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: معمولا رسم است در این روزها آمارها و مقایسه هایی در خصوص پیشرفت های امروز با گذشته می شود اما به نظر بنده مقایسه حق و باطل و تاریکی و روشنایی درست نیست.
وی ادامه داد: ثمره نظام جمهوری اسلامی این مقایسه ها نیست. ثمره این نظام آمار نیست. ثمره جمهوری اسلامی بحث بندگی و شهدا است. ثمره این نظام راهیابی به اصل هدف خلقت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در این چند ماه انتصاب، گفت: برای حرکت نیازمند یک نقش راه هستیم و داشتن نقش راه یک ضرورت است به همین دلیل تدوین سند راهبردی اداره کل در حال اجرا می باشد.
وی اضافه کرد: برنامه مفصلی برای میهمانان خارجی با پیوست فرهنگی در حال تعریف می باشد همچنین برای موسسات فرهنگی 11میلیارد تومان کمک های فرهنگی بلاعوض جذب شده است.
عموزاده با اشاره به اینکه 472مجوز در حوزه مطبوعات صادر شده است، عنوان کرد: از این تعداد 280 مورد چاپی، 95مورد مجوزپایگاه خبری و خبرگزاری، 101 مجوز غیر برخط، 7مجوز روزنامه، 9 مجوز هفته نامه، 1 مجوز دو هفته نامه، 18مجوز ماهنامه و 4 مجوز برای دو ماهنامه می باشد.
وی ادامه داد: در چند ماه آینده 4سالن سینما در بازار بزرگ شهر که در سطح جهانی است به صورت همزمان افتتاح خواهد شد همچنین سینمای باغ موزه دفاع مقدس که تقریبا آماده است در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه هنرستان هنرهای زیبایی بخش دختران به دلیل آماده نبود مکان و تجهیزات به مهر امسال نرسید، گفت: این هنرستان حتما در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و جذب هنرآموز خواهد داشت.
وی بیان کرد: در پردیسان زمینی برای ارشاد قم می باشد که با رایزنی های انجام گرفته در تلاش هستیم تا کاربری آن به مسکونی تغییر کند تا بتوانیم حدود250 واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای اصحاب رسانه بسازیم.
عموزاده با اشاره به آگهی های داد شده ، گفت: در سه ماه نخست امسال 2603 مورد آگهی و در سه ماه دوم امسال تاکنون 2598مورد آگهی به مطبوعات داده شده است همچنین در سال گذشته 1میلیارد 400میلیون تومان هم مبلغ آگهی بوده که پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال جاری کنگره ملی شهدا در قم برگزار خواهد شد که برای این کنگره قرار شده است ارشاد یک فیلم، سمفونی و یک نمایش آماده کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه درجه ارشاد قم دو می باشد، افزود: البته اقداماتی برای تغییر درجه ارشاد قم به یک انجام شده و باید در این زمینه مجوزهایی اخذ شود البته میزان دریافت تسهیلات و اعتبارات استان قم تقریبا نزدیک به درجه یک است.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36033