printlogo


معاون امور اقتصادی استانداری قم :
خلاقیت بخش کشاورزی قم بسیار زیاد است/سه برابر شدن سهم قم از بودجه در بخش اشتغال
خلاقیت بخش کشاورزی قم بسیار زیاد است/سه برابر شدن سهم قم از بودجه در بخش اشتغال
کد خبر: 36068
معاون امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه خلاقیت بخش کشاورزی قم با است گفت: سهم استان قم از بودجه در بخش تملکات و اشتغال سه برابر شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن امیدیان معاون امور اقتصادی استانداری قم در مراسم افتتاح ۳۷ پروژه بخش کشاورزی که در شهرستان خلجستان قم برگزار شد اظهار داشت: یکسال از آغاز  فعالیت رسمی دولت سیزدهم می گذرد دو راهبرد اساسی در دستور کار دولت سیزدهم بود از جمله کار جهادی غیر محدود به ساعت اداری که آمار ۳۹ سفر در یکسال برای رییس جمهور آمار بالایی است و همه بضاعت دولت نیز همراه این سفرها بوده است راهبرد دوم که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز می باشد شکستن حلقه بسته مدیران فرسوده است.

وی تاکید کرد: رویکرد مردمی بودن در تعاملات ریاست جمهور و معاونین و استاندارن  نشان از خدمت به مردم است همچنین رویکرد توجه به نظام مسائل مردم با هدف حل مسائل بود از جمله در مسئله واکسن همچنین بعد از مدت ها تراز تجارت کشور  مثبت شد و صادرات بر واردات پیشی گرفته است، معتقد هستیم همسایه های ایران شرکای راهبری و تجاری خوبی هستند.

معاون امور اقتصادی استانداری قم بیان داشت: در آمار غیر رسمی ساخت مسکن در دو دولت قبلی یک میلیون بود اما دولت سیزدهم وعده داده شده در چهارسال ۴ میلیون مسکن ساخته شود در سال اول با توجه به محدودیت ها این مقدار کمتر بود ان شاالله سعی می شود تا در سال های بعد تفاوت ها جبران  شود.

امیدیان تصریح کرد: در استان قم پروژه های نهضت ملی ساخت مسکن در پردیسان مشخص است و سفت کاری تمام شده و وارد نازک کاری شده است همچنین در اراضی ۵۶۰ هکتاری برای ۳۰ هزار خانواده مسکن ایجاد می شود.


وی با بیان اینکه سهم استان در تملک سه برابر شده  است گفت: همچنین سهم استان قم از بودجه برای ایجاد اشتغال نیز سه برابر شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری قم تاکید کرد: هر جا ظرفیت ها شناخته شده موفقیت حاصل شد ، استان قم یک استان کویری با منابع آبی شور است اما آمار خلاقیت بخش کشاورزی قم بسیار بالاست و در تولید خاویار در رده هفتم قرار دارد با وجود اینکه ۷ استان ساحلی داریم.

امیدیان ادامه داد: باید در بهره وری سرمایه گذاری شود همچین ترویج و آموزش باغداران، کشاورزان و دامداران باید مدنظر باشد تا نتایج خوبی در بهره وری حاصل شود، تکمیل زنجیره ارزش بسیار مهم است به همین منظور در تامین مجوزها و تسهیلات و اعتبارات  همکاری لازم را مدنظر داریم  سهم صنایع تبدیلی در این ۳۷ پروژه ۵ درصد است توقع این است که به سمت صنایع تبدیلی حرکت شود و تولیدات به جای خام فروشی تبدیل به محصول نهایی برای عرضه شود.

وی افزود: خلجستان مردمان سخت کوش و اقلیم مناسب دارد و زیرساخت کشاورزی مناسبی هم فراهم شده است و می تواند در بخش گردشگری نیز موفق عمل کند .

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36068