printlogo


وزیر صمت:
رشد صادرات غیرنفتی نشانگر کم‌رنگ‌شدن نقش نفت در اقتصاد کشور است
رشد صادرات غیرنفتی نشانگر کم‌رنگ‌شدن نقش نفت در اقتصاد کشور است
کد خبر: 36111
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد صادرات غیرنفتی نشانگر پایداری صادرات و کم‌رنگ‌شدن نقش نفت در اقتصاد کشور است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید رضا فاطمی امین ظهر امروز  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم، با اشاره به آسیب‌هایی که کالای قاچاق به کشور وارد می‌کند، اظهار داشت: کنترل و کاهش قاچاق از بسترهای اصلی یکی از  راه‌های حل مشکلات اقتصادی بازار است.
وی ادامه داد: در نظر داریم که با آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم، اصالت کالاهای تولیدی و وارداتی را از مبدأ آنها مشخص و مانع از ورود کالاهای تقلبی و قاچاق داخلی ‌و خارجی به بازار شود.
فاطمی امین با بیان این که ۳۰ درصد لوازم‌یدکی قاچاق یا تقلبی است، تأکید کرد: دراین‌خصوص تولیدکنندگان و واردکنندگان ملزم به درج کد رهگیری در محصولات هستند و اگر فاقد این کد باشد در حکم قاچاق و تقلب است، از ابتدای سال ۲۳۰ میلیون کد بر روی محصولات درج شده است.
وی بر روند افزایشی صادرات غیرنفتی تأکید کرد و بیان داشت: رشد صادرات غیرنفتی نشانگر پایداری صادرات و کم‌رنگ‌شدن نقش نفت در اقتصاد کشور است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند جهشی تولیدات داخلی یادآور شد: در حوزه مس، شیشه، کاشی، اتوبوس، مینی‌بوس، فولاد و خودرو با رشد تولیدات روبه‌رو هستیم.
وی با بیان این که توسعه مطلوب‌ صنعتی کشور را شاهد هستیم، تأکید کرد: هم اکنون در شهرک‌های صنعتی استان قم با کمبود کارگر و نیروی کار مواجه هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز بانک‌ها ملزم به پرداخت تسهیلات به‌حساب فروشندگان مواد اولیه شدند تا تسهیلات در محل اصلی خود مصرف شود و مورد رانت یا سوءاستفاده قرار نگیرد.

انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36111