printlogo


عضو ستاد موکب مردمی بانوان فاطمی:
۹ موکب در داخل کشور به زائران اربعین خدمات‌رسانی می کنند/اربعین باعث همبستگی همه مسلمانان و آزادگان جهان شده است
۹ موکب در داخل کشور به زائران اربعین خدمات‌رسانی می کنند/اربعین باعث همبستگی همه مسلمانان و آزادگان جهان  شده است
کد خبر: 36175
عضو ستاد موکب مردمی بانوان فاطمی با اشاره به اینکه اربعین باعث همبستگی همه مسلمانان و آزادگان جهان شده است، گفت: علاوه بر موکب بانوان فاطمی در مسیر نجف به کربلا، ۹ موکب دیگر در مرزهای داخل کشور به بانوان و کودکان خدمات ارائه خواهند داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، معصومه ظهیری فاضل ظهر امروز در نشست خبری با موضوع فعالیت های اربعینی حوزه خواهران با اشاره به اینکه اهتمام به مسئله اربعین در روایات به مارسیده است که از نشانه های شیعه است، اظهار داشت: ایام زیارتی امام حسین(ع) در طول سال در مناسبت های مهم و عادی سال وجود دارد.
وی ادامه داد: از نشانه های شیعه زیارت اربعین از دور و نزدیک است. اجتماع اربعین یکی از اتفاقات مهم امروز است موجب همبستگی شیعیان و آزادگان جهان شده است.
عضو ستاد موکب مردمی بانوان فاطمی امروز اجتماع اربعین یکی از اجتماعات بزرگ جهان با محوریت مناسک است، گفت: حوزه علمیه خواهران از 10سال قبل که راهپیمایی اربعین حسینی صورت می گرفت نسبت به این موضوع برای تبلیغ حساس شد.
وی ادامه داد: حوزه خواهران از 10 سال قبل در مسیر های مختلف منتهی به کربلا در مراسم اربعین اقدام به اعزام مبلغ و ارائه فعالیت های مختلف برای بانوان و کودکان کرده است.
ظهیری با اشاره به اینکه سال قبل در موکب کوچک بودیم که امسال تلاش شد این فعالیت ها گسترده تر شود، گفت: امسال موکب بانوان فاطمی را ثبت و شروع به فعالیت کردیم و قرار شد این موکب امسال در مسیر نجف به کربلا در عمود 1222 برپا شود.
وی خاطرنشان کرد: در موکب بانوان فاطمی برنامه هایی از جمله قرائت قرآن، عزاداری برای بانوان و کودکان ، مرثیه خوانی و همراهی با زائران غیر ایرانی  را برگزار خواهد کرد همچنین برنامه سلامت محور ارائه خدماتی همچون توزیع غذا و میان وعده، تعمیر کیف و کفش و کالسکه را هم خواهیم داشت.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه امروز کاروانی در قالب 5اتوبوس به سوی مرز اعزام خواهند شد، گفت: علاوه بر این موکب، ۹ موکب دیگر در مرزهای داخل کشور مثل کرمانشاه، خوزستان و ایلام خدمات ویژه‌ای به زائرانی که در حال عزیمت به زیارت اربعین هستند، ارائه می‌دهد و مدارس علمیه خواهران نیز برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این موکب در طول سال هم با ارائه فعالیت های فرهنگی و ارتباط با بانوان بلادهای دیگر فعال خواهدبود.
ظهیری عنوان کرد: موکب بانوان فاطمی در فضای مجازی در نشر معارف اسلامی و سبک حسینی فعالیت گسترده ای دارد.



انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36175