printlogo


رئیس پلیس راه استان قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛
ترافیک جاده های قم پر حجم و روان است/ اتوبوس های مسافربری فقط از آزاد راه سلفچگان امکان تردد به سمت مرز را دارند
 ترافیک جاده های قم پر حجم و روان است/ اتوبوس های مسافربری فقط از آزاد راه سلفچگان امکان تردد به سمت مرز را دارند
کد خبر: 36196
رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به همزمانی ایام اربعین با شهریور ماه و اوج مسافرت ها گفت : هم اکنون محورهای اصلی قم در حجم و روان است و اتوبوس های که از مقصد قم به سمت مرزها حرکت می کنند تنها مجاز به تردد از بزرگراه سلفچگان هستند و مجوز تردد از دیگر محورها را ندارند.
​​​​سرهنگ مختار پناهی رئیس پلیس راه استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  اظهار داشت: با توجه به اینکه ایام اربعین با ماه شهریور که یکی از ماه هایی است که اوج مسافرت ها در آن قرار دارد مصادف شده است در حال حاضر کلیه محورهای استان دارای ترافیک پر حجم است.

پناهی ادامه داد: آزاد راه قم تهران ، آزاد راه قم کاشان و بزرگراه سلفچگان پر حجم ترین  محورهای استان هستند، به رانندگان توصیه می کنیم با توجه به اینکه برای ایام اربعین به سمت مرزها حرکت می کنند و بُعد مسافت باعث خستگی و خواب‌آلودگی می شود حتما در بین راه استراحت کافی داشته باشند.


وی افزود: طبق روال سال های گذشته اتوبوس های پاکستانی که از مرز سیستان و بلوچستان وارد کشور می شوند به سمت قم حرکت می کنند و توقف چند روزه ای در استان قم دارند که اطراف مسجد مقدس جمکران برای اسکان این اتوبوس ها در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راه استان قم تاکید کرد: تعدادی از اتوبوس های زوار عراقی که در چند روز گذشته از مرزهای جنوبی و غربی وارد استان شدند نیز اکنون در شهر قم  هستند، همچنین روز شنبه ۱۲ شهریور ۵۵ اتوبوس از استان قم برای مراسم اربعین راهی مرزها شدند.

پناهی بیان داشت: اتوبوس های که از مسیر قم به سمت مرزها حرکت می کنند باید حتما در اتوبان قم تهران نسبت به ثبت و بازدید خودرو اقدام کنند و این اتوبوس ها تنها مجاز  هستند که از محور سلفچگان به سمت مرزها حرکت کنند و مجاز نیستند از دیگر محورهای تردد کنند.

پناهی تصریح کرد: قم شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و در این ایام اتوبوس های زیادی از استان های مختلف برای رسیدن به مرزها از این قم عبور می کنند، شرکت های تعاونی باید از نظر فنی اتوبوس ها را چک و کنترل کنند و تنها اتوبوس های که مجوز و صلاحیت دارند را مسافر گیری کنند.

رئیس پلیس راه استان قم عنوان داشت: حمل مسافر به سمت مرزها تنها با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر بری برون شهری امکان پذیر است و دیگر خودروها حتی خودروهای مسافری بری داخل شهری اعم از ون و غیره و خودروهای باری مانند وانت و نیسان مجاز به حمل مسافر بیرون شهر و در جاده ها نیستند و در صورت مشاهده تخلف برابر مقررات از  تردد در  ادامه راه جلوگیری و به مبدا عودت داده خواهند شد.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36196