printlogo


استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛
زائران اربعین مراقب فتنه ها باشند/ از کنار مسائل حاشیه ای اربعین با صبوری عبور کنید
زائران اربعین مراقب فتنه ها باشند/ از کنار مسائل حاشیه ای اربعین با صبوری عبور کنید
کد خبر: 36197
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اوج خباثت دشمن در ایام اربعین مشاهده می شود گفت: زائران اربعین از هر دین و زبان و ملیت تنها یک هدف مشترک دارند پس مواظب باشید گرفتار فتنه های برنامه ریزی شده دشمن نشوند و از کنار مسایل حاشیه ای عبور کنند.
​​​​حجت الاسلام و المسلمین حسن غفاری فر با اشاره به فتنه انگیزی منافقان در ایام پیاده روی اربعین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: میزان خصومت نشان دهنده میزان اهمیت کاری است که انجام می دهیم اهمیت کار امام حسین علیه السلام به این است که یزید وحشیانه ترین بلا را بر سر ایشان آورد به حدی که در تاریخ نمونه نداشت و به هیچ وجه هم نتوانست این لکه ننگ را پاک کند.

وی افزود:  وقتی دشمن اوج خباثت خود را می خواهد نشان دهد حجم عظیمی از آتش را تدارک می بیند قضیه اربعین هم از صدر اسلام مورد هجمه بوده پیامبر گرامی اسلام در ۷۰ جنگ حضور داشت اما دشمنان هر روز علیه اربعین دست به شیطنت می زنند تا این حرکت جمعی ، جهانی و فراگیر را تحت شعاع قرار دهند و برخی نادانان داخلی و خارجی نیز نوکر اجانب شدند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اربعین یک پدیده بسیار ویژه است و نباید تنها به آن به عنوان یک پیاده روی ساده نگاه کرد، اربعین خود روز عاشورا است، فتح مکه و جنگ احد است، وقتی به این باور برسیم باید خودمان را از چند جهت آماده کنیم، خودمان را آماده کنیم از زمین و آسمان سنگ اندازی کنند.

غفاری فر ادامه داد: گاهی برخی ها از پیاده روی اربعین سو استفاده می کنند کرایه ماشین و دیگر لوازم پیاده روی اربعین را با قیمت بالاتر به زائران عرضه می‌کنند برخی ها نیز با برنامه وارد می شوند تا زیارت اربعین را برای مردم سخت کنند برترین افسران نظام صهیونیستی که با فرهنگ ایران و عراق آشنا هستند منافقین دو کشور هستند.

وی ادامه داد: دشمنان داخلی مردم عراق اعم از شیعه و سنی و دشمنان داخلی و خارجی مردم ایران مانند سلطنت طبان ، منافقین و باند مخوف رجوی از بین نرفتند و هنوز علیه دو ملت فعالیت می کنند و اوج کینه ورزی خود را در ایام پیاده روی اربعین به نمایش خواهد گذاشت. 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: تمام تلاش این ها این است که اصل اربعین برقرار نشود، اگر موفق نشدند اربعین را تعطیل کنند تلاش می کنند کار برای مردم سخت اجرا شود در گام بعدی تلاش می کنند زائران احساس لذت و شادکامی و تعالی نکنند در گام بعدی تلاش می کنند همدردی ها بین آزادی خواهان جهان صورت نگیرد اربعین از مرز شیعه و حتی اسلام هم عبور کرده مسیحیان و ارمنی ها و کلیمی ها نیز به صورت دسته جمعی در پیاده روی اربعین شرکت می کنند فراتر از آن حتی ملحدان نیز در این راه حاضر شده و هدایت می شوند.


کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: همه اتفاقات پیاده روی اربعین نقطه کمال و انسجام اجتماعی انسان ها است پس باید بسیار مراقب باشیم و بدانیم صبوری حرف اول و آخر را می زند، سعی کنیم سختی های مسیر را نبینیم و مراقب باشیم ما را سرگرم گفتگوها و بحث های بیهوده نکنند در این مسیر همگی یک هدف روشن و مشترک داریم و آن هم رسیدن به سیدالشهدا و کربلا است.

وی اضافه کرد: نباید در این مسیر سرگرم مسایل دنیایی و مسایل قومیتی شد باید احساس شود در این مسیر هزاران ملیت کناره خانه خدا هستند و هدفشان قرب الهی است اگر این نگاه در انسان به وجود آمد از کناره هر آنچه نقشه دشمن است به راحتی عبور می کند.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36197