printlogo


معاون امور زائران استانداری قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛
اسکان بیش از ۱۷ هزار نفر در قرارگاه اربعین قم/ توقف اعزام زائران اربعین از قم به مرزها
اسکان بیش از ۱۷ هزار نفر در قرارگاه اربعین قم/ توقف اعزام زائران اربعین  از قم به مرزها
کد خبر: 36322
معاون امور زائران استانداری قم با اشاره به اسکان بیش از ۱۷هزار نفر در قرارگاه اربعین گفت:از این تعداد ۷۳۲ نفر زائران خارجی هستند وهمچنان عراق اتباع غیر ایرانی راپذیرش نمی کند و با توجه به تراکم جمعیت در مرزها ، اعزام زائران اربعین متوقف شده و شهروندان قم به مرزها مراجعه نکنند.
ابوالقاسم مقیمی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: از ۱۱ روز شهریور سال جاری تا ۱۸ شهریور ماه بیش از ۱۷ هزار نفر در مجموعه قرارگاه مردمی اربعین ثبت و وارد شدند در کنار این جمعیت که به دلیل ورود به قرارگاه مردمی اربعین با محوریت مسجد مقدس جمکران ثبت می شود در بوستان های بزرگ شهری مانند بوستان فدک، غدیر و امام رضا علیه السلام ، در حرم حضرت معصومه سلام و برخی از فضاهای عمومی شبستان های پیرامون مسجد مقدس جمکران نیز میزبان زائران خارجی و داخلی اربعین هستیم.

مقیمی ادامه داد: با تعامل مدیریت استان سعی کردیم فضای مناسبی را برای اسکان، تغذیه و پذیرایی از زائران اربعین در شهر مقدس قم فراهیم کنیم البته این مهم با کمک های مردمی و کمک دستگاه های دولتی صورت گرفته است محوریت پذیرایی از زائران اربعین در قم گروه های مردمی و گروه های جهادی و هیئت های مذهبی هستند و تا اکنون خدمات مناسبی به زائران حرم حضرت معصومه سلام الله علیه و مسافران راه اربعین ارائه دهند.

وی افزود: با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی عراق به روی زائران غیر ایرانی و عدم اجازه ورود به اتباع پاکستانی و افغانستانی و دیگر کشورها از مرزهای زمینی ایران به عراق تا کنون ۷۳۲ زائر خارجی اربعین در قرارگاه مردمی اربعین اسکان یافتند، البته مرزهای هوایی عراق برای ورود اتباع غیر ایرانی باز است.

معاون امور زائران استانداری قم تصریح کرد: اتباع پاکستانی و افغانستانی که در شهر مقدس قم ساکن هستند با توجه به عدم توانایی خروج از مرزهای زمینی ایران به عراق به ارائه خدمات به زائران اربعین روی آوردند و در موکب های مختلفی که اتباع دارند از زائران پذیرایی می کنند.

مقیمی خاطر نشان کرد: به جهت تراکم جمعیت در مرزها خروجی و با توجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین فرآیند اعزام زائران به اربعین و مرزها را متوقف کردیم و منتظر هستیم با سبک شدن ترافیک ایجاد شده در پایانه های مرزی و جاده های منتهی به شهرهای مرزی مجددا بتوانیم مشتاق زیارت اربعین را اعزام کنیم.


وی تاکید کرد: به شهروندان قمی توصیه می کنیم تا جایی که می توانند صبر کنند و به سمت مرزها حرکت نکنند و با توجه به اطلاعیه های ستاد اربعین به مرزها حرکت کنند از طرفی با توجه به انبوه زائرانی که در جاده ها مانده اند و یا  در مجموعه قرارگاه مردمی اربعین در مسجد مقدس اسکان دارند در صورت تمایل به عنوان خادم افتخاری در قرارگاه مردمی اربعین بپردازند و نذورات خود را در این راه هزینه کنند.

معاون امور زائران استانداری قم در پاسخ به این سوال که اسکان زائران تا چه تاریخی در قرارگاه مردمی اربعین ادامه دارد؟ گفت: تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت و برای جاماندگان اربعین هم تمهیداتی اندیشیده شده که در روز اربعین برنامه ای در بلوار پیامبر اعظم اجرا شود 

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36322