printlogo


مستند «سفرقند» اربعین و عشق عراقی ها به زائران را نمایش می دهد
مستند «سفرقند» اربعین و عشق عراقی ها به زائران را نمایش می دهد
کد خبر: 36385
تهیه کننده مستند «سفرقند» گفت: این مستند اتفاق اربعین را همانطور که هست به صورت واقعی با تمام شیرینی ها و اتفاقات خوب و میزبانی های فوق العاده اش و با نمایش عشق مردم عراق به زائران امام حسین(ع) نشان می دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امین سلمان‌زاده اظهار داشت: این مستند موفق شد تصویر درستی از اربعین به نمایش بگذارد، در سال های بعد نیز اگر نیازی به تهیه مستندی با موضوع اربعین دیده شود مستندسازی را ادامه خواهیم داد.

وی بیان کرد: مستند «سفرقند» ماجرای نوجوانانی است که در مسیر پیاده‌روی اربعین حضرت سیدالشهدا(ع)، روایت‌های شیرین وی از مسیر، تعاملات فردی و برخورد با سایر زائران به تصویر درآمده است.

وی گفت: در  این مستند نوجوانانی پرشور که در حوزه رسانه فعالیت‌ داشته و پیشتر نیز مستند «خانه آبی» را ساخته و به نمایش گذاشته‌اند، در پنجمین سالگرد تأسیس گروه خود تصمیم می‌گیرند به سفر اربعین امسال راهی شده و مشاهدات خود از این سفر را به صورت مستند ضبط و عرضه کنند.

سلمان زاده افزود: در این مستند مربی گروه که یک سید روحانی است با طرح مساله حول محور تفاوت انسان‌ها و پاسخ به سؤال‌های ذهنی یک نوجوان، اعضای نوجوان گروه را به دنبال حل مساله می‌فرستد و در نهایت به انعکاس بازخوردها و پاسخ‌های آنان می‌پردازد. همچنین از دیگر خصوصیات «سفرقند» تازگی و دست اول بودن روایت اربعین است و فیلم‌برداری و تولید این مستند در همین ایام اربعین ۱۴۰۱ صورت گرفته است.

وی گفت: این مستند به کارگردانی علی صالحی توسط گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما در حال تولید است و ۱۰ قسمت داشته و از چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه در ساعت ۱۷ به مدت ۱۰ روز از شبکه قرآن و معارف سیما در حال پخش است و بازپخش آن در ساعت ۲۲ ، ساعت ۱:۳۰ بامداد و ساعت ۸:۳۰ است.

سلمان زاده گفت: برای مدت فیلمبرداری مستند سفرقند پنج روز در قم و هشت روز در عراق ضبط تصویر داشتیم و در هشت روز ۶ قسمت تصویر برداری در مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر انجام شد که با اتفاقات اخیر کشور عراق و شلوغی های اربعین کار به خوبی پیش رفت.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36385