printlogo


آیت‌الله سبحانی:
رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در گرو رونق و افزایش تولید است
رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در گرو رونق و افزایش تولید است
کد خبر: 36473
مرجع تقلید شیعیان گفت: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در گرو رونق و افزایش تولید است که باید در اولویت‌های اصلی دولت باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله سبحانی در دیدار محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تولید در برطرف‌کردن مشکلات کشور اظهار داشت:  رفع مشکلات کارخانه‌ها برای رونق کار و اشتغال در کشور ضروری است و باید مسئولان این مهم را پیگیری کنند.
وی ادامه داد:  رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در گرو رونق و افزایش تولید است که باید در اولویت‌های اصلی دولت باشد.
آیت‌الله سبحانی بر افزایش زهد و تقوا در بین مسئولان تأکید کرد و گفت: عالم بودن و داشتن ایمان از جمله عناصر بازدارندگی برای کم‌فروشی و کم‌کاری مسئولین است.
وی به مشکل همیشگی استفتائات مردم در ارتباط با سود، وام و بانک اشاره کرد و بیان داشت: مردم برای مسائل مختلف از بانک وام می‌گیرند و بانک هم از مردم در قبال وام وثیقه می‌گیرد و مواردی پیش می‌آید که مردم به‌موقع نمی‌توانند وام خود را پرداخت کنند و همین سرآغاز مشکلات با بانک می‌شود و بانک علاوه بر سود وام، وثیقه را می‌فروشد.
این مرجع تقلید تأکید کرد: سال‌ها بحث بانک‌داری اسلامی مطرح است، ولی در عمل به‌جای نرسیده و بدتر بانک به‌جای امانت‌داری با اموال مردم، تجارت می‌کنند.

انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36473