printlogo


دبیر انجمن سواد رسانه ای استان قم در گفتگو با قم فردا:
سوارد رسانه ای مخاطب را در فضای مجازی واکسینه می کند/مهارت سواد رسانه ای از لازمه های عصر حاضر
سوارد رسانه ای مخاطب را در فضای مجازی واکسینه می کند/مهارت سواد رسانه ای از لازمه های عصر حاضر
کد خبر: 36511
دبیر انجمن سواد رسانه ای استان قم با اشاره به اینکه برای زندگی در عصر حاضر سواد رسانه ای یکی از مهارت های اصلی است، گفت: امروز بجای جلوگیری از ورود اطلاعات به فضای مجازی به صورت فیزیکی و زیرساختی و یا قانونی و حقوقی بایدبا افزایش سوادرسانه ای جامعه آن ها را در مقابل این حجم عظیم اطلاعات واکسینه کنیم
دکتر سید مرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به نقش سواد رسانه ای در انبوه اطلاعات موجود در فضای مجازی امروز، اظهار داشت: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مطرح شده است .
وی ادامه داد: این طرح موافقین و مخالفینی دارد اما این طرح یک طرح حقوقی برای حفاظت و صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و رسانه های جدید است.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به اینکه امروز مسئله سواد رسانه ای بسیار مهم است، گفت: سواد رسانه ای از مواردی می باشد که می تواند مخاطب را واکسینه کند.
وی اضافه کرد:  بجای اینکه ما ورود اطلاعات به فضای مجازی کشور را به صورت فیزیکی و زیرساختی و یا قانونی و حقوقی بگیریم می توانیم با افزایش سواد رسانه ای جامعه آن ها را در مقابل این حجم عظیم اطلاعات واکسینه کنیم.
اسماعیلی طبا در ادامه خاطرنشان شد: مردم را باید به مهارتی مسلح کنیم که انبوه اطلاعات را دریافت کنند ولی بتوانند اطلاعات صحیح را شناسایی کنند، پیام های رسانه ای را بتوانند تحلیل کنند، منابع درست خبری را بتوانند از منابع فیک خبری تشخیص دهند.
وی ابراز داشت: کشورهای مثل کانادا و ژاپن در آموزش سواد رسانه ای خیلی پیشرو بوده اند و شاید در این زمینه سابقه 70ساله داشته باشند اما در ایران به این موضوع توجه بسیار کمی شده است.
دبیر انجمن سواد رسانه ای استان قم با اشاره به اهمیت تدریس سوادرسانه ای در مدارس ، گفت: در کشورهای خارجی در تمام پایه های تحصیلی به سواد رسانه اهمیت داده می شود و در حال تدریس می باشد اما در ایران از سال 1395شاهد بودیم در پایه دهم یک کتاب به نام آموزش سواد رسانه ای تالیف شده است و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش یکی از وزرات خانه های مهم در این زمینه است که می  تواند در تمام پایه های تحصیلی به آموزش سواد رسانه ای بپردازد همچنین وزارت علوم که می تواند در تمام رشته های دانشگاهی این درس را قرار دهد تا شاهد ارتقا سواد رسانه ای دانشجویان هم باشیم.
اسماعیلی طبا با اشاره به اینکه امروز سواد رسانه ای بسیار ضروری است، عنوان کرد: برای زندگی در عصر حاضر سواد رسانه ای یکی از مهارت های اصلی است. مهارتی که باید به مردم آموزش داده شود تا استفاده بهینه از رسانه ها با حداقل آسیب ها را شاهد باشیم.
وی تاکید کرد: هرچه قدر سطح سواد رسانه ای مردم یک کشور بالاتر برود آسیب های ناشی از استفاده غلط از رسانه ها حتما کاهش پیدا خواهد کرد.



انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36511