printlogo


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم در گفتگو با قم فردا خبر داد؛
افزایش سهم قم از آب سرشاخه های دز / شبکه توزیع آب شرب در قم متوازن نیست
افزایش سهم قم از آب سرشاخه های دز /  شبکه توزیع آب شرب در قم متوازن نیست
کد خبر: 36569
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از افزایش سهم قم از آب سرشاخه ها خبر داد و گفت: سهم قم از سرشاخه ها که به ۲۱۰۰ لیتر کاهش پیدا کرده بود به رقم ۳۶۰۰ لیتر بر ثانیه رسید.
حسن بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: بر اساس پیگیری های زیادی که انجام شد سهم آب قم از سرشاخه ها افزایش پیدا کرد  سهم قم از سرشاخه ها که به ۲۱۰۰ لیتر کاهش پیدا کرده بود از اوایل مرداد ماه به رقم قبلی ۳۶۰۰ لیتر بر ثانیه رسید.

وی افزود: افزایش سهم قم از سرشاخه ها باعث شد کیفیت آب قم افزایش پیدا کند، البته در شهریور مقداری کاهش ورودی آب از سرشاخه ها را  داشتیم اما متقابلاً به دلیل کاهش مصرف آب در قم در مجموع در مرداد و شهریور سال جاری به لحاظ کیفیت آب شرایط بهتری داشتیم.

بختیاری در پاسخ به این سوال که چرا هنوز آب شرب در منطقه نیروگاه به صورت کامل شیرین نیست؟ گفت: میزان آب مورد نیاز استان از سرشاخه ها ۴۵۰۰ لیتر بر ثانیه است ما اجباراً کمبود آب را از طریق وارد کرد چاه ها به مدار جبران می کنیم و آب چاه های نیز شور است، آب سد ۱۵ خرداد نیز کیفیت مناسبی ندارد،  متاسفانه شبکه توزیع آب شرب در قم متوازن نیست و بخش هایی از شهر که در مسیر انتقال آب از سرشاخه ها قرار دارند مانند پردیسان آب با کیفیت بهتری را دریافت می کنند و بخش هایی از شهر مانند منطقه ۲ کیفیت کمتری دریافت می کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ادامه داد: برای متعادل سازی کیفیت آب به دنبال اجرایی شدن رینگ غربی و شرقی تامین آب شهری قم هستیم، البته اعتباراتی که باید برای این پروژه تخصیص داده شود باید از طریق اعتبارات ملی تامین شود و این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ آورده نشده است و پیگیر خواهیم بود در بودجه ۱۴۰۲ این تامین اعتبار صورت گیرد.


وی در پاسخ با این سوال که در سال های قبل آب شربی که از سرشاخه ها برای قم تامین می شد به چند شرکت ذوب آهن در سلفچگان نیز اختصاص می یافت که همچنان ادامه دارد برنامه ای برای قطع این آب ندارید؟ تصریح کرد: در بحث تامین آب دو مجموعه دخیل هستند بخشی از این تامین آب مربوط به شرکت آب منطقه ای است و بخشی از تامین آب در حیطه شرکت آب و فاضلاب است، حداقل میزان واگذاری آب شرب را در بخش صنایع که عمده متولی آن شرکت منطقه ای است که پیگیر هستند که با جایگزین پساب برای سال های آینده همین حداقل آب شرب نیز در بخش صنایع مصرف نشود.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36569