printlogo


سردار سلیمانی مطرح کرد:
گفتمان مقاومت تاریخ‌ساز و رهایی‌بخش است / تدوین برنامه ده‌ساله در حوزه کتاب دفاع مقدس
گفتمان مقاومت تاریخ‌ساز و رهایی‌بخش است / تدوین برنامه ده‌ساله در حوزه کتاب دفاع مقدس
کد خبر: 37850
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همان‌طور که دفاع مقدس ملت ایران برگرفته از تعالیم مکتب عاشورا بود از دل این تعالیم یک گفتمان تجلی پیدا کرد و خلق شد و آن گفتمان مقاومت است که در جهان اسلام یک گفتمان تاریخ‌ساز و رهایی‌بخش شناخته می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و مقاومت که ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر علیه‌السلام قم برگزار شد طی سخنرانی اظهار داشت: دوره مقاومت یک دوره استثنایی، قابل‌توجه و جذاب است همان‌طور که دفاع مقدس ملت ایران برگرفته از تعالیم مکتب عاشورا بود از دل این تعالیم یک گفتمان تجلی پیدا کرد و خلق شد و آن  گفتمان مقاومت است که در جهان اسلام یک گفتمان تاریخ‌ساز و رهایی‌بخش شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در تحقیقات که اخیری که در غرب انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که برای پیروزی داشتن سلاح‌های به‌روز و ارتش  کافی نیست و شرط لازم داشتن روحیه مقاومت است.

سلیمانی اضافه کرد:  روحیه مقاومت یک ترجمان دیگری هم دارد البته همان‌طور  ملت آن فرزندان عاشورا هستند؛ اما دیگر عاشورای ۶۱ هجری تکرار نمی‌شود و مسیر ما دست‌یافتن به پیروزی‌های بزرگ است .

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در دومین گام انقلاب اسلامی سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری زیر چتر گفتمان مقاومت فتح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند دانش‌آموزان و دانشجویان باید دفاع مقدس را  فهم کنند همانند  فهم پیش‌کسوتان این دوره، دانش‌آموزان و دانشجویان با خوان کتاب‌های فاخر به این فهم می‌رسد؛ بنابراین  سرمایه‌گذاری برای خلق آثار فاخر و مانا از دل دفاع مقدس و تبدیل آن به کتاب خاطره و دل‌نوشته تسریع پیدا کند.

سلیمانی تأکید کرد: حوزه فرهنگ و کتاب باید به‌صورت مردم پایه صورت گیرد و به همین منظور  نقشه راهی تدارک‌دیده‌شده که دراین‌خصوص با ناشران مشورت  خواهیم کرد و یک مسیر ده‌ساله در قالب دو برنامه پنج‌ساله تدوین خواهد شد تا یک گام بلند را در گام دوم انقلاب در خصوص کتاب دفاع مقدس برداریم.

وی عنوان داشت: در آغاز راه قرار داریم و در یک مسیر ایمن برای برگزاری نمایشگاه‌ها قرار داریم و کارهای فراوانی می‌توان انجام داد، ظرفیت مردم پایه بسیج می‌تواند در کنار ظرفیت‌های بزرگ و ناشران به نتایج مطلوب برسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: باید در بعد فرهنگی قدرت ملت ایران افزوده شود یکی از برجسته‌ترین مجاهدت‌ها بُعد فرهنگی است، باتوجه‌به آنچه مشاهده می‌شود اقبال مردم به نوشتن‌ها و انتشارات دفاع مقدس ستودنی و قابل‌توجه است کتاب‌ها در سطح بالا و چاپ چندباره منتشر می‌شوند که نشان از استقبال مردم است.

سلیمانی گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه کتاب ثمره خواهد داشت و نتیجه‌های ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت، سه مرحله گام دوم انقلاب از مسیر فرهنگ و کتاب می‌گذرد  به همین منظور با همکاری همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌ها این بخش‌ها را توسعه می‌دهیم. 


انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/37850