printlogo


اقدام عجیب راهداری قم در مسدود کردن راه دسترسی یک بیمارستان!
اقدام عجیب راهداری قم در مسدود کردن راه دسترسی یک بیمارستان!
کد خبر: 38001
راهداری قم در پاسخ به درخواست بخش درمان تامین اجتماعی قم مبنی بر ایمن سازی راه دسترسی بیمارستان تامین اجتماعی قم، راه را مسدود کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  هفته گذشته یکی از کارکنان بیمارستان امام رضا (ع) تامین اجتماعی قم در مسیر جاده اراک به سمت بیمارستان جان خود را از دست داد.

خانم شمس  بهیار بخش جراحی زنان بود در مسیر تردد به محل کار خود در شیفت شب در حادثه واژگونی اتومبیل  نزدیک بیمارستان در دم جان خود را از دست داد.

 تا کنون تعدادی از کارکنان این بیمارستان و مراجعه کنندگان دیگر در مسیر دور برگردان و  رسیدن به بیمارستان در این جاده دچار حادثه شده اند که به نظر می رسد برای اصلاح راه دسترسی بیمارستان امام رضا (ع) برای مراجعین نیاز به اقدامات مورد نیاز از سوی مسئولین استانی است.

پیش از این بارها درخواست اصلاح این جاده توسط سایت قم فردا اعلام شده بود اما متاسفانه مسئولان راهداری اهمیتی به این مسئله نداند.

در این زمینه سید مهدی محصل مدیر بخش درمان تامین اجتماعی قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: از سال ۹۲ زمانی که بیمارستان امام رضا علیه السلام افتتاح شد نامه نگاری و مکاتبات لازم برای راه دسترسی انجام شد، در سال جاری دور برگردان جاده اراک به بیمارستان توسط راهداری مسدود شد و مراجعه کننده گان برای رسیدن به بیمارستان باید یک کیلومتر جلوتر رفته و از دوربرگردان نزدیک نیروگاه حرارتی اقدام به دور زدن برای رسیدن به بیمارستان می کردند.

وی گفت: این اتفاق باعث می شد دو کیلومتر راه دسترسی به بیمارستان دورتر شود این مسئله برای بیمار اورژانسی که ثانیه ها اهمیت دارد مناسب نبود، نامه نگاری های زیادی انجام دادیم حتی حضورا با معاون سیاسی امنیتی استاندار این مسئله را مطرح کردم و مقرر شد نامه ای خطاب به معاون عمرانی استاندار نوشته شود این کار انجام شد و ایشان هم دستوران مقتضی را صادر کردند اما متأسفانه تا الان به نتیجه نرسیده است و راهداری مسئله بودجه و برنامه های عملیاتی استان و برنامه های موازی عمرانی از جمله راه دسترسی پردیسان به جاده اراک را مطرح می کند.

محصل خاطر نشان کرد: همه این مسائل باعث شده است عملا مسیر دسترسی به بیمارستان امام رضا علیه السلام تبدیل به یک مسیر نا ایمن شود، در چند سال اخیر یکی جراحان و  تعدادی از پرستاران و مراجعه کننده گان نیز دچار سانحه شدند، در حادثه اخیر هم که منجر فوت بهیار بیمارستان بود که مادر یک کودک ۸ ساله بود و با فوت مادر آینده کودک دچار چالش خواهد شد و همه آنهایی که به میزهای مدیریت استان تکیه داده اند مسئول هستند.

مدیر بخش درمان تامین اجتماعی قم اضافه کرد: مسیر دسترسی به بیمارستان امام رضا علیه السلام قم باید یکی از دغدغه ها باشد پیشنهادات متعددی را در این زمینه ارائه دادیم  اجرای زیرگذر، روگذر ، تقاطع غیر همسطح از جمله آنها بود، اما این طرح ها در زمان های مختلف به دلایل مختلف عملیاتی نشده است.

محصل عنوان داشت: بارها درخواست داشتیم مسیر دسترسی کوتاه ایمن شود اما به جای ایمن سازی راه را مسدود کردند و خودروهای اورژانس و دیگر مراجعه کنندگان به بیمارستان باید از دور برگردان روبروی نیروگاه حرارتی برای رسیدن به بیمارستان اقدام کنند.

وی گفت: با وجود همه این مسائل باید یک فکر اساسی برای دسترسی ایمن به تنها بیمارستان تامین اجتماعی در قم کرد که دغدغه بسیاری از مردم شهر است.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/38001