printlogo


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مطرح کرد:
انتخاب هشت اثر از چهل و سه اثر برای اجرا در جشنواه تئاتر قم/افتتاح دو پلاتو نمایش تا پایان سال درقم
انتخاب هشت اثر از چهل و سه اثر برای اجرا در جشنواه تئاتر قم/افتتاح دو پلاتو نمایش تا پایان سال درقم
کد خبر: 38259
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر از افتتاح دو پلاتو نمایش تا پایان سال درقم داد و گفت: از هفتم تا یازدهم آذر ماه جاری بخش مسابقه جشنواره تئاتر استان با هشت اثر را خواهیم داشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امیرعلی عموزاده ظهر امروز در نشست خبری بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره استانی تئاتر در تالار فرهنگ و هنر شکل گرفته است، اظهار داشت: دبیرخانه این جشنواره اواخر تیرماه در قم شکل گرفت و دبیری آن به اصغر نوبخت از فعالان تئاتر قم سپرده شد.

وی ادامه داد: با اولین فراخوان جشنواره در گام اول ۴۳ اثر به دبیرخانه رسید، ۲۶ اثر مورد انتخاب هیات بازخوان قرار گرفت و ۱۸ اثر شروع به فعالیت برای شرکت در جشنواره تئاتر کرد و در نهایت به انتخاب هیات انتخاب،هشت اثر مورد انتخاب قرار گرفت و به اجرای عموم رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ابراز داشت: از هفتم تا یازدهم آذر ماه جاری بخش مسابقه جشنواره تئاتر استان با هشت اثر را خواهیم داشت و هر روز ۲ اثر روی صحنه می رود و در نهایت ۲ اثر مستقیم به جشنواره ملی راه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در بخش نمایش خیابانی برای جشنواره بیست و سوم، از ۹ کار چهار کار انتخاب شد. هم‌چنین در بخش مسابقه نمایش های سه دقیقه ای ۶ کار به روی صحنه می‌رود.

عموزاده اضافه کرد: طی روزهای جشنواره، هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ میزبان عرفان پهلوانیان از منتقدان تئاتر برای نقد و بررسی بیشتر کارهای اجرا شده خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه هنر نمایش قبل از پایان سال ۲ پلاتو نمایش در تالار فرهنگ و هنر قم افتتاح خواهد شد. در گام بعدی در شهرستان های کهک و جعفریه و شهرک پردیسان نیازمند پلاتو هستیم.

کرونا به تئاتر قم لطمه زد

همچنین در ادامه این نشست اصغر نوبخت، دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر قم نیز گفت: هنرمندان سه سال به خاطر کرونا از کار هنری عقب نشینی کرده بودند و این موضوع به تئاتر قم لطمه زد و باید از هنرمندان قم تقدیر کرد که بعد از این‌چند سال آثار خوبی را به جشنواره آوردند.

وی بیان کرد: تعداد هشت نمایش از هفتم آذر روی صحنه می رود که ساعت آغاز اجراها ۱۵:۳۰ و ۱۷:۳۰ خواهد بود.

نوبخت افزود: داوران‌ جشنواره نیز سید حسین فدایی حسین، محمود فرهنگ و فرهاد بشارتی هستند و اجراها در سالن تالار فرهنگ و هنر و سالن سبز و سالن شهید آوینی در بلوار جمهوری قم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/38259