printlogo


تراز تجاری قم مثبت و روند صادرات رو به رشد است
تراز تجاری قم مثبت و روند صادرات رو به رشد است
کد خبر: 38375
مدیرکل گمرکات قم با اشاره به مثبت بودن تراز تجاری و روند رو به رشد صادرات استان گفت: همه‌ظرفیت‌های اقتصادی در قم به‌منظور تقویت صادرات و کسب درآمدهای ارزی بیشتر به کار گرفته‌ شده‌است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اسفندیار دریکوندی بیان کرد: اکنون بالابردن حجم صادرات کالاهای ساخته شده در واحدهای تولیدی فعال در قم، به یک خواست جمعی در میان مسئولان استان تبدیل شده‌ و در همین ارتباط گمرکات قم نیز با تمام ظرفیت در خدمت فعالان اقتصادی است.

وی افزود: یکی از عوامل موفقیت دربازارهای جهانی، سرعت بخشیدن به فرآیند صادرات کالا به کشورهای هدف است که در این زمینه گمرکات قم در اکثر موارد از طریق خوداظهاری صاحب کالا و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی فعالیت‌های نظارتی مورد نظر را به سرعت انجام و برای ترخیص کالاهای صادراتی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: گمرکات قم از امکانات لازم برای انجام امور تجاری مرتبط با صادرات بسیاری از محصولات، برخوردار است و اکنون بیش از ۳۰ نوع کالا از طریق گمرکات استان صادر می‌شود؛ همچنین در موارد اندکی هم که به دلیل نبود تقاضا این امکان فراهم نیست، با اعلام نیاز فعالان اقتصادی، بسترهای لازم برای صادرات آن کالا به سرعت ایجاد خواهد شد.

دریکوندی گفت: گمرک قم و گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نقش موثری در تقویت حجم صادرات استان دارد و به همین دلیل تقویت زیرساخت‌های این دو مجموعه همواره در دستور کار است تا فعالان اقتصادی در زمان مراجعه به آن‌ها، از انجام کارشان رضایت خاطر داشته باشند.

وی بیان داشت: در زمینه واردات کالاهای مورد نیاز مردم و همچنین مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی قم نیز، گمرکات استان با وارد کنندگان همکاری لازم را دارد تا فرآیند ترخیص کالاها در این بخش نیز به سرعت انجام شود.

گفتنی است از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه ۲۳۰ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۸۳۸ دلار کالا در قالب پنج‌هزار و ۵۸۶ اظهارنامه و به وزن ۲۶۰ هزار و ۸۶ تُن از گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین در این مدت ۲۲۰ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۲۹۰ دلار کالا در قالب ۲ هزار و ۱۴۱ اظهارنامه و به وزن ۴۴ هزار و ۱۶۲ تُن از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شده‌است که بیشترین حجم آن را کالاهای اساسی و موارد اولیه مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/38375