printlogo


خدمت رسانی طلاب جهادی قم در جنوب کرمان
خدمت رسانی طلاب جهادی قم در جنوب کرمان
کد خبر: 38385
گروهی از مبلغان جهادی حوزه علمیه قم این روز‌ها در مناطق محروم جنوب کرمان مشغول ارائه خدمات فرهنگی و اقتصادی هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، گروه مبلغان جهادی «منادیان رحمت» در سال ۸۷ به همت جمعی از طلاب حوزه علمیه قم راه اندازی شده تا بتواند به مردم مناطق محروم جنوب کرمان خدمات فرهنگی و اقتصادی ارائه کند.

محمد رضایی، مسئول گروه در خصوص فعالیت‌های جهادی انجام شده مجموعه تحت مدیریتش، گفت: در این مدت با همت خیرین ۲۳ مدرسه، چند مسجد و سالن ورزشی در این مناطق احداث شده است.

وی همچنین با اشاره به محرومیت‌های این مناطق خاطرنشان کرد: برای تامین معیشت و همچنین اشتغال محرومین جنوب کرمان طرح احداث دامداری‌های کوچک با کمک‌های خیرین آغاز شده و تاکنون هفت دامداری کوچک در چند روستا به بهره‌برداری رسیده است.

مسئول این گروه جهادی افزود: در این دامداری‌ها خانواده‌ها با نگهداری بز و جمع آوری شیر آنها گوشه‌ای از مشکلات اقتصادی خانواده خود را مرتفع می‌کنند.

رضایی افزود: همچنین برای تولید محصولات لبنی نیز یک واحد لبنیاتی راه اندازی شده که شیر‌های تولید شده را جمع آوری و به محصولات لبنی تبدیل و به بازار عرضه می‌کند.

وی در ادامه گفت: با اجرای این طرح تاکنون ده‌ها نفر از نیازمندان مناطق صاحب شغل و درآمد شدند و پیش‌بینی می‌شود که طرح راه اندازی دامداری کوچک تا پایان امسال نیز با احداث ده دامداری ادامه یابد.

رضایی کاشت نخل خرما برای ایجاد درآمد برای این خانواده‌ها را از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون به همت خیران هزینه تهیه ۳ هزار نفر درخت نخل تأمین شده است.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/38385