printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های ویژه میلاد حضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه استان قم
برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های ویژه میلاد حضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه استان قم
کد خبر: 39312
هم زمان با میلاد دخت مکرم حضرت محمد (ص) مراسم‌ها و جشن‌های ویژه میلاد حضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه استان قم برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هم زمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه استان قم نیز جشن‌های میلاد حضرت زهرا (س) برپاست.
اجرای 3 ویژه‌برنامه جشن میلاد حضرت زهرا (س) در حرم امامزاده سید معصوم (ع)
به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، سه ویژه‌برنامه به همت مرکز افق آستان مقدس امامزاده سید معصوم (ع) تدارک‌دیده‌شده است.
براین‌اساس مراسم نخست پنجشنبه عصر ساعت 15 ویژه خواهران همراه با سخنرانی و مولودی‌خوانی در این مکان مقدس برگزار خواهد شد.
دومین ویژه‌برنامه، همان روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود و شامل سخنرانی حجت‌الاسلام پناه زاده و مداحی و مولودی‌خوانی جمعی از مادحین اهل‌بیت عصمت و طهارت خواهد بود.
همچنین مسابقه‌ای با عنوان «مادرانه» و با محوریت سبک زندگی حضرت زهرا (س) در فضای مجازی و توسط مرکز افق این بقعه متبرکه برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه به کانال بقعه متبرکه امامزاده سید معصوم (ع) در پیام‌رسان ایتا به شناسه @Seyedmasoom مراجعه کنند.

مسجد جامع قم میزبان جشن میلاد حضرت زهرا (س) می‌شود

مسجد جامع قم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز مذهبی استان، میزبان جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) خواهد بود.
براین‌اساس پنجشنبه‌شب 22 دی‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی صحفی در این مکان مقدس تدارک‌دیده‌شده است.
همچنین قاسم تحویلدار نیز به مولودی‌خوانی و مداحی در وصف صدیقه طاهره زهرای مرضیه (س) می‌پردازد.
برپایی ایستگاه صلواتی در جوار مسجد جامع، از دیگر برنامه‌هایی است که به همین مناسبت تدارک‌دیده‌شده است.

جشن شادی فاطمیون در حرم حضرت ابو احمد (ع)

دو مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س)، در حرم مطهر امامزاده ابو احمد (ع) برگزار می‌شود.
نخستین ویژه‌برنامه، پنجشنبه 22 دی‌ماه برای بانوان تدارک‌دیده‌شده است.
عنوان این مراسم، «دختران زینبی، مادران فاطمی» است که با حضور دختران و مادران در این بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.
در شب میلاد حضرت زهرای مرضیه (س) نیز مراسم دیگری شامل سخنرانی اساتید حوزوی و مولودی‌خوانی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت در این بقعه متبرکه پیش‌بینی شده است.
همچنین قرار است در این مراسم به دارندگان اسماء و القاب حضرت زهرا (س) هدایایی به‌رسم یادبود اهدا شود.

جشن «ولادت مادر» در بقعه علی بن بابویه

، مرکز افق مزار مقدس شیخان و بقعه مطهر علی بن بابویه قمی (ره) مراسم جشن سالروز میلاد حضرت زهرا (س) را با عنوان «ولادت مادر» برگزار می‌کنند.
این مراسم با اجرای مجید نجفی مجری رادیو معارف، شامل اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی «راه مهتاب»، تقدیر از مادران ارجمند فعالان مرکز افق و قرعه‌کشی و اهدایی هدایا به اسامی و القاب حضرت زهرا (س) و روح‌الله به مناسبت سالروز ولادت امام خمینی (ره) خواهد بود.
اجرای مسابقات و برنامه‌های متنوع دیگر از جمله مولودی‌خوانی ستایشگران نوجوان ممتاز استان قم، بخش‌های بعدی برنامه را تشکیل می‌دهند.
گفتنی است این مراسم جشن با حضور دانشجویان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان، فراگیران مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر، فراگیران و خادم‌یاران مراکز افق مزار مقدس شیخان و بقعه مطهر علی بن بابویه قمی (ره) همراه با خانواده‌های ارجمند تدارک‌دیده‌شده است.
مراسم مذکور پنجشنبه، ۲۲ دی‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در بقعه علی بن بابویه قمی برگزار خواهد شد.

اجرای 2 ویژه‌برنامه جشن میلاد حضرت فاطمه (س) در حرم علی بن جعفر (ع)
 
هم‌زمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س)، مراسم ویژه‌ای در حرم امامزاده علی بن جعفر (ع) برگزار می‌شود.
براین‌اساس، ظهر روز میلاد، مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام رضوی‌پور در این مکان مقدس تدارک‌دیده‌شده است؛ در بخشی دیگر از این برنامه، کربلایی محمدجواد احمدی به مولودی‌خوانی می‌پردازد.
این ویژه‌برنامه جمعه 23 دی‌ماه ساعت 12:30 برگزار خواهد شد.
گفتنی است روز قبل از آن و در شب میلاد حضرت زهرا (س) هم مراسمی با سخنرانی استاد سید حسین مؤمنی و مداحی حاج حسن شال‌بافان در حرم مطهر امامزاده علی بن جعفر (ع) پیش‌بینی شده است.
در این ویژه‌برنامه استاد حامد شاکر نژاد به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید می‌پردازد و مجید تال از شاعران آیینی کشورمان هم شعرخوانی خواهد کرد.
شایان‌ذکر است این ویژه‌برنامه در مجتمع امام خمینی (ره) و از ساعت 19:30 آغاز می‌شود.

انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/39312