printlogo


آیت الله سعیدی:
محاسبات دشمن در مورد ایران بیش از ۴۰ سال اشتباه است/باید دغدغه های مداحان هدایت مردم باشد
 محاسبات دشمن در مورد ایران بیش از ۴۰ سال اشتباه است/باید دغدغه های مداحان هدایت مردم باشد
کد خبر: 39316
امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید دغدغه های مداحان هدایت مردم باشد، گفت: بعد از گذشت 43 سال همه طرح‌های براندازی غربی‌ها به شکست انجامیده است و به فضل الهی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به موضوع تقوای الهی اظهار داشت:  یکی از گناه هان سقط‌جنین است، که قرآن می‌فرماید از بیم تنگ‌دستی آن‌ها را نکشید و یقیناً کشتن آن‌ها گناه بزرگی است و این‌یک قتل است و روز قیامت در مورد این بچه‌ای که کشته‌شده از پدر و مادر او سؤال پرسیده می‌شود.

وی گفت: هم پزشکان و هم والدین حق ندارند دست به این اقدام و سقط‌جنین بزنند و بسیار گناه بزرگی است آن‌هم در روزی که نیاز به جمعیت داشته و رهبری معظم انقلاب نیز به آن اشاره‌کرده‌اند.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز میلاد حضرت زهرا(س) ادامه داد: مقام و سیره آن حضرت به‌قدری مطالب فراوان و دقیق است که همه آن‌ها معرفی هویت این وجود مبارک است، حضرت زهرا(س) سیره و سنتی دارند که مورد بهره‌برداری همگان است.

وی اضافه کرد: این روز به نام روز زن و روز مادر نام‌گذاری شده تا تمام زنان جامعه ما با تأسی به حضرت زهرا(س) در مسیر صحیح گام برداشته و از سبک زندگی آن حضرت بهره بگیرند.

آیت الله سعیدی در ادامه به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان فرمودند که حادثه تحولی تاریخ انقلاب را زنده نگه داشت و 19 دی را منشأ حرکت‌های مردمی دانستند و هدف این جهاد بزرگ نیز این بود که ایران را از تسخیر غرب نجات دهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به هراس افتاده و از راه برد جریان باطل، این است که این روزهای مهم را فراموش کنیم، درس‌هایی در مورد 19 دی وجود داشت که ازجمله سرعت عمل مردم قم در احساس تکلیف بود که خطرات بزرگ را به جان خریدند.

امام جمعه قم عنوان داشت: این انقلاب توانست پنجه غارتگران را از کشور دور کند و این پایه و اساس دشمنی آمریکایی‌ها با ایران شد و با تحریم و نفوذ، ایران ستیزی و اسلام‌ستیزی را به راه انداخت و با تبلیغات گسترده تلاش کرد تا انقلاب را خاموش کند، اما بعد از گذشت 43 سال همه طرح‌های براندازی غربی‌ها به شکست انجامید و به فضل الهی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی به دیدار مداحان و شاعران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار درس‌ها و نکته‌هایی را فرمودند که این دیدار هرساله به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود و ایشان مداحی را میراث شیعه دانستند.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: بالا بردن رشد فکری جامعه ازجمله وظیفه‌های مداحان است و در ایام دفاع مقدس و دیگر مسائل تأکید کردند که بدانید در کجا ایستاده‌اید و فرمودند که فرهنگ‌سازی کنید و بصیرت و امید دادن در برابر تبلیغات گسترده دشمن داشته باشید.

وی افزود: مداح اهل‌بیت(ع) باید دغدغه او هدایت مردم باشد و پرهیز از مسائل دنیوی به‌واسطه این کار داشته باشند و تأکید کردند که مداحان باید کتاب‌های اخلاقی و تفسیر را بخوانند.

امام‌جمعه قم با اشاره به نقشه‌های دشمن گفت: در این اغتشاشات تفسیر دشمن به‌خوبی انجام شد اما محاسبه آن‌ها اشتباه بود و چهل سال است که دشمنان تلاش می‌کنند اما چون محاسبات و راه آن‌ها غلط است، شکست‌خورده‌اند.

سعیدی با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی گفت: این اقدام را محکوم می‌کنیم و مردم قم امروز بعد از اقامه نماز جمعه در محکومیت این حرکت راهپیمایی خواهند کرد.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/39316