printlogo


رئیس مجمع بسیجیان استان قم:
مجمع بسیجیان قم برای کمک به حل مسائل استان راهکار ارائه می‌دهد/انتخاب مجمع بسیجیان استان به عنوان دبیرخانه وحدت رویه در کشور
مجمع بسیجیان قم برای کمک به حل مسائل استان راهکار ارائه می‌دهد/انتخاب مجمع بسیجیان استان به عنوان دبیرخانه وحدت رویه در کشور
کد خبر: 39363
رئیس مجمع بسیجیان استان قم با اشاره به انتخاب مجمع بسیجیان استان به عنوان دبیرخانه وحدت رویه در کشور، گفت: مجمع بسیجیان قم برای کمک به حل مسائل استان در ابتدا کشف مسئله و در ادامه راهکار ارائه می‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  سید رضا میرزاده ظهر امروز در نشست خبری اجلاس سالیانه مجمع بسیجیان استان قم که در سالن جلسات شهید فخری زاده ساختمان آیت الله سعیدی برگزار شد، با اشاره به فلسفه ایجاد این مجمع در بسیج، اظهار داشت: گسترده ترین نهاد کشور بسیج است.
وی ادامه داد: تعامل بسیج با بدنه گسترده جامعه به ویژه نخبگان و متخصصین بیشتر است و این دسترسی راحتر و سریعتر است.
رئیس مجمع بسیجیان استان قم با اشاره به اینکه این مجمع یک سازمان مردم نهاد است، گفت:مجمع بسیجیان استان فراهم کننده سازوکاری مردمی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نخبگانی در استان است؛ این مجمع ،مردم نهاد و از اعضای سازمان‌های رسمی و غیر رسمی تشکیل شده‌است.
وی اضافه کرد: رییس مجمع  هر دو سال یکبار توسط اعضا از میان نامزدهای مشخص شده تعیین می‌شود. همچنین در این انتخابات یک نفر را به عنوان نائب مجمع و یک نفر را به عنوان ناظر مجمع انتخاب خواهد شد.
میرزاده درادامه با اشاره به فرایند مطالبه گری، خاطرنشان کرد: در این مجمع کارشناسان برای کمک به حل مسائل استان مراحلی نظیر کشف ، فهم ،‌ تجزیه و تحلیل ،‌ تبیین و راهکار حل مساله، تلاش برای رسیدن به درک مشترک در خصوص مساله و تولید گفتمان در ارتباط با آن را طی می‌کنند.
وی عنوان کرد: همچنین برای گفتمان سازی، سازوکاری در راستای ارتباط گیری با نهادهای حاکمیت در مجمع پیش‌بینی‌شده‌است که از جمله آن می‌توان به ایجاد سه دبیرخانه برای ارتباط منسجم با نهادهای وابسته به دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  و نهادهای وابسته به قوه قضائیه اشاره کرد.
رئیس مجمع بسیجیان استان قم تاکید کرد: داشتن وحدت رویه در استان برای حل مسائل، موضوعی بسیار حیاتی است که در همین رابطه با استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رییس دادگستری قم جلسه برگزار شده و به دنبال تبدیل شدن دبیرخانه مجمع بسیجیان قم (به عنوان نمونه) به دبیرخانه وحدت رویه در سطح کشور هستیم که هدف آن ارتقا هم‌افزایی میان همه ارکان حاکمیت برای شناخت مسائل و ارائه راهکار برای حل مشکلات استانی و ملی است.
وی افزود: ما آمادگی داریم با قیمتی نزدیک به صفر کشف مسئله کنیم و راهکار مسئله را به دستگاه ها و ارگان ها ارائه دهیم.




انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/39363