printlogo


ذخیره سازی اقلام اساسی مورد نیاز سال بعد استان
ذخیره سازی اقلام اساسی مورد نیاز سال بعد استان
کد خبر: 39563
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قم، گفت: اقلام اساسی مورد نیاز مردم برای ماه رمضان و سال جدید ذخیره سازی شده است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسین علی بیگی، معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قم در برنامه گفت و گوی ویژه سیمای نور با بیان اینکه ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش نرخ برنج در استان با توجه به تغییر قیمت ارز در سال جاری داشته ایم، گفت: اختلاف نرخ بین آرد دولتی و آزاد حدود ۶۰۰ هزار تومان بوده و فروش آرد نانوایی‌ها به قیمت آزاد تخلف می‌باشد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه اجرای مرحله سوم نظارت بر وضعیت آرد نانوایی‌ها در روز‌های آینده اجرایی خواهد شد، افزود: در اجرای این طرح سهمیه آرد نانوایی‌ها به صورت شناور و بستگی به خرید، رضایت و نارضایتی مردم از آن نانوایی دارد.

سعید محمدی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده مشکلی برای تامین کالا‌های اساسی در استان برای ایام پیش رو وجود ندارد، گفت: در حال حاضر برای مصرف ۳ ماه گندم و بیش از ۷ هزار تن برنج و شکر در انبار‌های کالا اساسی ذخیره شده است.

وی با اشاره به قیمت برنج هندی هر کیلو ۳۰ هزار تومان، برنج پاکستانی ۳۱ هزار تومان و برنج تایلندی با قیمت هر کیلو ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود، افزود: حدود ۴۰ درضد افزایش قیمت در اقلام یاد شده داشته ایم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم با اشاره به توزیع ۱۰۳ هزار تن آرد، ۴ هزار و ۹۰۰ تن برنج و بیش از ۷ هزار شکر در استان از ابتدای سال جاری ادامه داد: میزان توزیع این اقلام نسبت به سال گذشته در برنج با افزایش ۲۰ درصدی و شکر با افزایش توزیع ۱۲۵ درصدی در استان روبرو هستیم.

محمدی میزان توزیع آرد در استان از اردیبهشت ماه را در بین نانوایی‌ها افزایش دانست و گفت: کیفیت گندم درون استان مطلوب و برخی گلایه های مردم از نانوایی‌ها علت‌های دیگری دارد.

مهدی ریاضی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی کننده تخلفات حدود ۱۳ هزار پرونده شکایت را از ابتدای سال جاری از دستگاه‌های نظارتی تحویل گرفته است، گفت: ۹۵ درصد این پرونده‌ها بررسی و به صدور حکم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یک ششم پرونده امسال در تعزیرات به مسائل و مشکلات حاصل از نانوایی‌ها ارتباط داشته است، افزود: جرائم نانوایی ۵ برابر شده که امیدواریم که نانوایان همکاری لازم را پخت نان با مردم داشته باشد.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/39563