printlogo


برگزاری برنامه‌های دهه فجر مدارس قم با محوریت جهاد تبیین
برگزاری برنامه‌های دهه فجر مدارس قم با محوریت جهاد تبیین
کد خبر: 39637
معاون آموزش و پرورش استان قم گفت: برنامه محوری مدارس استان قم در دهه فجر حول محور جهاد تبیین با روایت‌گری دانش‌آموزان تحت عنوان "نمایشگاه‌های دانش‌آموزی انقلاب" است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام محمد امینیان با اشاره به برنامه‌های دهه فجر امسال، اظهار داشت: برنامه محوری مدارس استان قم در دهه فجر حول محور جهاد تبیین با روایت‌گری دانش‌آموزان تحت عنوان "نمایشگاه‌های دانش‌آموزی انقلاب" است که با محوریت استقلال ملت‌های آزاده جهان و روایت‌گری و کنش‌گری دانش‌آموزان از دیروز، امروز و فردای ایران اسلامی و نقش آنها در نظم نوین جهانی خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم با بیان لزوم تشریح حماسه‌ها و افتخارآفرینی‌های این ایام برای دانش‌آموزان تصریح کرد: یکی از پویش‌های محوری امسال پویش کتابخوانی تحت عنوان "هیس‌طوری" است که تاکنون حدود 10 هزار نفر در استان قم در این پویش شرکت کرده‌اند که دانش‌آموزان با مطالعه این کتاب‌ها از سرگذشت استعمار آشنا می‌شوند.

وی اقدامات این ایام را بسیار متنوع دانست و افزود: برپایی جشنواره "پرچم" مسابقات گروهی نقاشی و ساخت روزنامه دیواری ویژه مقطع ابتدایی، تجلیل از خانواده معظم شهدا و راه‌اندازی پویش‌های مختلف، محیط‌آرایی و برگزاری جشن‌های مدرسه‌ای، اعزام اساتید جهت برپایی نشست‌های جهاد تبیین توسط بسیج اساتید، اعتکاف به عنوان یک موقعیت تربیتی، برگزاری مسابقه کتابخوانی حول محور دستاوردهای انقلاب اسلامی، کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات پرسش و پاسخ نیز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر است.

 30 هزار برنامه تفریحی و آموزشی ویژه دانش آموزان قمی 

وی با بیان اینکه حدود 900 طلبه خانم و آقا در مدارس استان قم تحت عنوان طرح امین در بین دانش‌آموزان حضور دارند، یادآور شد: شبهات و ابهامات دانش‌آموزان در حوزهای معرفتی، بصیرتی، سیاسی و غیره توسط این طلاب مبلغ پاسخ داده می‌شود و با کمک این طلاب برای حدود 30 هزار دانش‌آموز برنامه‌های تفریحی و ورزشی در اردوگاه‌ها و غیره برگزار شده است.

به گفته امینیان برنامه‌های مفصل تشکل‌های دانش‌آموزی استان همچون بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، هلال احمر، هیئات دانش‌آموزی در این ایام الله نیز با قوت برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به پویش تکیه‌گاه امن به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) گفت: پویش بوسه بر دستان پدر، نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، برگزاری مسابقه، کوهپیمایی، تداوم اردوهای راهیان نور ویژه برنامه کافه 57 شامل گفت‌وگوی دانش‌آموزان با یکدیگر، اجرای برنامه رادیو مدرسه از جمله این برنامه‌ها است که تمام این برنامه‌ها تا قبل از 22 بهمن به یاری خدا برگزار می‌شود.

امینیان در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان راهپیمایی 22 بهمن با مسئولیت آموزش و پرورش بوده لذا از همه دانش‌آموزان، فرهنگیان، مربیان و اولیا برای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن دعوت می‌شودف همچنین از دانش‌آموزان نیز درخواست شده که دست‌نوشته‌ها و دست‌سازه‌های مرتبط با انقلاب اسلامی و همچنین تصاویری از امام راحل و غیره که خودشان نقاشی کرده‌اند را در مسیر راهپیمایی همراه داشته باشند.

وی با بیان برنامه ویژه روز راهپیمایی یوم‌الله دهه فجر عنوان کرد: اجرای سرود در مسیر راهپیمایی و همچنین مسابقات دوچرخه‌سواری دانش‌آموزان، برپایی غرفه‌ها از دیگر برنامه‌های این معاونت است.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/39637