printlogo


رئیس دانشگاه قم:
باید بعد بین‌المللی دانشگاه قم تقویت شود
باید بعد بین‌المللی دانشگاه قم تقویت شود
کد خبر: 39656
رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه دانشگاه قم آماده جذب نخبگان به‌عنوان هیئت‌علمی را دارد، گفت: باید بعد بین‌المللی دانشگاه قم تقویت شود که در این راستا اقداماتی خوبی هم در حال انجام است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی ظهر امروز در نشست خبری خود با اشاره به اینکه دانشگاه قم به‌عنوان دانشگاه معین و مادر استان تلقی می‌شود، اظهار داشت: یکی از مسئولیت‌های دانشگاه قم نظارت بر مراکز علمی استان است.
وی ادامه داد: دانشگاه قم از سال ۱۳۷۶ توسط شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی مجوز دانشگاه را دریافت کرده است؛ به همین دلیل جز دانشگاه‌های قدیمی نیست و دانشگاه نسبتاً جوان است.
رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه رتبه دانشگاه قم بین دانشگاه‌های کشور سی و سوم است، گفت: در سال‌های قبل رتبه دانشگاه قم بیست و چهارم بود که این رتبه به سی و سوم رسیده است که این نشان از رقابت بالا بین دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد که ما هم برای ارتقا جایگاه و حفظ جایگاه دانشگاه باید تلاش‌های بهتر و جهادی را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: دانشگاه قم ۶ دانشکده، یک پردیس دانشگاهی، یک مرکز آموزش مجازی، ۳۳ گروه آموزشی و ۱۶۶ رشته و گرایش را دارد.
حجت‌الاسلام شریفی با اشاره به اینکه ۳۵۰۰ دانشجوی خارجی در مقطع ارشد و دکترا در دانشگاه قم تحصیل می‌کنند، گفت: در دانشگاه قم ۲۸۳ عضو هیئت‌علمی داریم که ۲۰ نفر استاد تمام، ۱۲۰ نفر دانشیار و مابقی استادیار هستند. البته در حال جذب ۱۵ نفر هیئت‌علمی جدید هم هستیم. همچنین در دانشگاه ۳۵۰ نفر کارمند و ۲۵۰ نفر نیروی شرکتی در حال فعالیت هستند.
وی ابراز داشت: با صنعت استان هم در تعامل خوبی هستیم و تاکنون چندین جلسه با ۸ شهرک صنعتی فعال در استان برگزار کرده‌ایم.
رئیس دانشگاه قم با اشاره به نشریات دانشگاه، عنوان کرد: ۶ مجله دارای رتبه علمی‌پژوهشی و مجوز در حال فعالیت در دانشگاه است. ۱۳ نشریه هم در مسیر کسب مجوزهای لازم هستند.
وی ادامه داد: برای اولین‌بار در کشور یکی از نشریات دانشگاه قم توسط مراکز اسناد بین‌المللی نمایه شده است.
حجت‌الاسلام شریفی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی دانشگاه باتوجه‌به نیازهای کشور رضایت‌بخش نیست، گفت: در دانشگاه یک شورای تحول تشکیل شده است که برخی برنامه‌های تحولی را اجرا خواهد کرد.
وی گفت: در همین راستا چهار دانشکده دیگر را که نیاز کشور و از ظرفیت‌های استان و دانشگاه است را تأسیس خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه باید بعد بین‌المللی دانشگاه قم تقویت شود، گفت: در همین راستا در حال جذب دانشجویان خارجی و همچنین بین‌المللی‌سازی نشریات و پژوهش‌های دانشگاه هستیم.
وی تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های وزارت علوم جذب ۲۵۰ هزار دانشجوی خارجی است که این مأموریت به دانشگاه‌های کشور محول شده است تا فرهنگ ایران و اسلام نشر و گسترش یابد.
حجت‌الاسلام شریفی با اشاره به اینکه امروز مسئله نخبگان کشور یکی از دغدغه‌های مهم است، گفت: یکی از مأموریت‌های وزیر علوم که در این راستا بنیاد نخبگان را هم تأسیس کرد در خصوص نخبگان است. دانشگاه قم هم در این راستا به‌صورت جدی وارد شده است.
وی ادامه داد: دانشگاه قم می‌تواند به‌عنوان مجوز جذب نخبگان کشور به‌عنوان هیئت‌علمی وارد عمل شود و این آمادگی را دارد.
حجت‌الاسلام شریفی افزود: در نظر داریم برای سال آینده تسهیلات ویژه مالی، خوابگاهی و.. در اختیار رتبه‌های برتر کنکور که دانشگاه قم را انتخاب کنند قرار دهیم.
وی ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال هم طبق توافق با خیرین، ۲۰۰ شغل زودبازده بر اساس مطالعات مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
رئیس دانشگاه قم خاطرنشان کرد: در راستای خوابگاه‌های متأهلی هم کلنگ چهار خوابگاه متأهلی هم بر زمین زده شده است. امیدواریم در زمینه خوابگاه متأهلی دانشگاه قم الگویی برای تمام دانشگاه‌های کشور شود.




انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/39656