printlogo


شهردار قم:
مترو قم تحت تأثیر اتفاقات مشهد معطل مانده است/ ۴تقاطع تا پایان سال در قم افتتاح می‌شود
مترو قم تحت تأثیر اتفاقات مشهد معطل مانده است/ ۴تقاطع تا پایان سال در قم افتتاح می‌شود
کد خبر: 39692
شهردار قم بابیان اینکه ۴ تقاطع تا پایان سال افتتاح خواهد شد گفت: قرار بود چند رام واگن از شهرداری مشهد برای راه‌اندازی مترو قم اخذ شود اما به علت مشکلات پیش‌آمده برای شهردار و ۶ نفر از اعضای شورای شهر مشهد این موضوع معطل‌مانده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در نشست خبری که بعد ظهر امروز در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ اولین سال برنامه قم ۱۴۰۴ اجرا شد که بودجه‌ای که تعریف‌شده بود صد در صد آن محقق شد این بودجه ۴ هزار میلیارد تومان بود  اما ازنظر هزینه به ۹۰ درصد رسیدیم.

وی بیان داشت : در این مدت  ۲۳مرحله افتتاح  پروژه با هزینه ۱۲هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان انجام‌شده است.

سقائیان نژاد افزود: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم ۴هزار ۲۰۰ میلیارد بسته شد اما در اصلاحیه ۵  هزار و ۲۰۰ میلیارد شد که اضافه بر آن به بودجه رسیدیم و تا پایان سال این بودجه ۶هزار میلیارد می‌شود.

شهردار قم بابیان اینکه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان تا پایان سال پروژه  افتتاح خواهد شد اظهار داشت: در کمتر کلان‌شهری طرح‌های عمرانی در یک چهارچوب انجام شود اما در شهرداری قم این نظم وجود دارد. 

وی ادامه داد: بودجه  پیشنهادی سال ۱۴۰۲  رقمی بالغ‌بر  ۷ هزار میلیارد پیش‌بینی‌شده است که احتمالاً در چهارچوب‌های در شورای شهر تصویب و اضافه خواهد شد.

شهردار قم اضافه کرد: در محیط ‌زیست و خدمات شهری ۱۵۵۷ میلیارد ، در پروژه‌های ایمنی ۳۵۸ میلیارد ، در پروژه‌های ترافیکی ۲۸۰۹ میلیارد ، در حوزه فرهنگی
۲۰۶ میلیارد ، توسعه فضای سبز ۳۷۶ میلیارد، در بهسازی و آسفالت ۲۵۲ میلیارد  تومان هزینه خواهد شد .


سقاییان نژاد تصریح کرد: در برنامه اول قم از سال ۱۳۹۴تا ۱۳۹۹ و برنامه دوم از سال ۱۴۰۰ که تا سال ۱۴۰۴ ادامه دارد، ۳۵ تقاطع غیر هم‌سطح در شهر ایجاد خواهد شد و ساخت هر تقاطع با هزینه‌های جدید ۳۵۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از این ۳۵ تقاطع  ۱۶ تقاطع به بهره‌برداری  رسیده و این ۳۵ تقاطع در ۵ محور توزیع‌شده است و ۴ تقاطع تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

شهردار قم ادامه داد: موتورسیکلت‌های بنزینی یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای قم است رایزنی برای خرید ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی انجام‌شده  و با وام  کم‌بهره داده اعطا  خواهد شد تا آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

سقاییان نژاد اضافه کرد:  در ۴۴ امین سالگرد انقلاب در فضاسازی شهری خوبی انجام خواهد شد و برای ۴۴ مسجد که موفق‌تر عمل کنند تسهیلات و جوایزی در نظر گرفته می‌شود.

وی در خصوص پیوسته‌ای فرهنگی پروژه‌ها افزود: پیوست فرهنگی مطلق نیست و بر اساس نوع کاربرد پروژه  پیوست فرهنگی تعریف می‌شود ، در پروژه‌های عمرانی قم  پیوست زیست‌محیطی و فرهنگی تعریف‌شده است 

شهردار قم بابیان اینکه ۶۳ درصد بودجه منطقه ۶ افزایش پیداکرده است گفت: در حالیکه درآمد این مناطق زیاد نیست تبعیضی با سایر مناطق استان وجود ندارد و به بودجه این مناطق نیز افزایش چشمگیر است.

وی بیان داشت:  رویکرد شهرداری قم حمایت از ورزش‌های همگانی است و طبق چهارچوب به سمت حمایت از تیم‌های خاص نرفتیم.

سقاییان نژاد گفت: به ۸۰ نفر  نیرو  در شهرداری نیازمند هستیم که ۵۰ نفر را از طریق آزمون برگزارشده جذب خواهیم کرد و ۳۰ نفر دیگر در دوره‌های دیگر جذب خواهد شد.


سقائیان نژاد بابیان اینکه قطار شهری قم تنها مشکل واگن دارد و کلیه مراحل الکترونیکال و مکانیکال آن انجام‌شده  گفت: در حال حاضر دو ایستگاه فعال و مابقی به‌صورت گذری در نظر گرفته‌شده است، هزینه واگن‌ها را دولت پرداخت می‌کند و ساخت آن‌ها حدود ۱۵ ماه طول می‌کشد و در حال حاضر تعدادی واگن از مشهد در حال قرض گرفته شدن است تا اگر اقدامات و توافق‌های نهایی صورت بگیرد ۶ کیلومتر ساخته‌شده  مترو تا پایان سال امکان راه‌اندازی دارد.


شهردار قم عنوان داشت: قرار بود چند رام واگن از شهرداری مشهد برای راه‌اندازی مترو قم اخذ شود اما به علت مشکلات پیش‌آمده برای شهردار و ۶ نفر از اعضای شورای شهر مشهد این موضوع معطل‌مانده است.

سقاییان نژاد  با اشاره  سفارش ۱۰۰ دستگاه اتوبوس حمل‌ونقل برای قم بیان داشت: تاکنون ۱۵ دستگاه  تحویل استان شده است.



انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/39692