printlogo


مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی قم خبر داد:
در ایام دهه فجر؛ اجرای چهارپایه خوانی کنار مزار شهدای انقلاب در قم
در ایام دهه فجر؛ اجرای چهارپایه خوانی کنار مزار شهدای انقلاب در قم
کد خبر: 39748
مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی قم گفت: مراسم چهارپایه خوانی سنتی مداحی توسط سازمان بسیج مداحان و شورای هیئات مذهبی در گلزار شهدای شیخان و گلزار شهدای قبرستان بقیع که مزار شهدای انقلاب در آن واقع است اجرا خواهد شد.
سید رضا جداّ مسئول بسیج مداحان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: شاخص ترین برنامه‌های بسیج مداحان قم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در ده شب ایام الله دهه فجر هر شب یک هیئت شاخص برنامه جشن پیروزی انقلاب اسلامی را در سطح استان برگزار خواهد کرد، همچنین مراسم چهارپایه خوانی سنتی مداحی توسط سازمان بسیج مداحان و شورای هیئات مذهبی در گلزار شهدای شیخان و گلزار شهدای قبرستان بقیع که مزار شهدای انقلاب در آن واقع است اجرا خواهد شد.


جداّ تاکید کرد:  اعزام مداحان جهادی به یادواره‌های شهدا که در مساجد و پایگاه‌ها برگزار می‌شود از دیگه برنامه‌های این سازمان خواهد بود.

مسئول بسیج مداحان قم خاطرنشان کرد: ادامه روند پویش ایثار نیز پیگیری خواهد شد در این پویش خدمت خانواده های شهدا می‌رسیم و مراسم روضه در منازل شهدا برگزار می‌شود که در هر ده شب از ایام الله دهه فجر  با خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ، شهرداری ، کنگره ملی شهدای استان قم در منزل یکی از شهدا از جمله شهدای انقلاب اسلامی حضور پیدا کرده و مراسم برگزار می شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی انجام شده است تا با مداحان تأثیر گذار دوران مبارزان انقلابی دیدارهایی انجام شود و خاطرات شفاهی و دیگر مستندات و نواهای شورآفرین انقلابی جمع آوری شده و تبدیل به یک برنامه تلویزیونی شود، متأسفانه بسیاری از این مداحان که در دوران انقلاب فعال بودند از جمله آقایان محلوجی، عبدالحسین اشعری، حسن اشعری، ستایشگر فوت کرده اند اما  افرادی مانند آقایان شمس، عاصی، حیدرزاده و محمودی که در دوران انقلاب اسلامی نقش داشتند در قید حیات هستند می‌توانند حرف‌های جدیدی برای گفتن داشته باشند.

مسئول بسیج مداحان قم خاطرنشان کرد: همچنین هیئت‌های مذهبی زیادی در دوران مبارزات انقلابی نقش داشتند که برنامه ریزی انجام شده تا با مدیران این هیئت‌ها دیدار و گفتگو و ثبت خاطرات انجام شود.

جداّ با اشاره به اینکه تجلیل از خانواده‌های شهدای مداح و مداحان جانباز در ایام دهه فجر صورت خواهد گرفت بیان داشت: یکی دیگر از برنامه‌های بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی قم برگزاری مسابقات فوتسال جام دهه فجر یادبود شهدای مداح و هیئتی از ۱۲ تا ۲۱ بهمن است.
​​​​​​
مرضیه مهدیلو 

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/39748