وی بیان کرد: از مجموع ۶۶ نقطه حادثه خیز شناسایی شده، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۴۵ نقطه مورد اصلاح قرار گرفت.
وی ادامه داد: برای عملیاتهایی چون تعریض پل، خط کشی، نصب تابلو علایم و روکش آسفالت نقاط مورد اصلاح قرار گرفته ، حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه شدهاست.
شکوری بیان کرد: کمربندی امام علی(ع)، آزاد راه قم به تهران، محور قم به سلفچگان، محور سلفچگان به ساوه، محور سلفچگان به اراک و محور کهک بیشترین فراوانی را در اصلاح و بهسازی نقاط حادثه خیر درآنها انجام شدهاست.
وی در پاسخ به این سئوال که برای اصلاح نقاط حادثه خیز چه عملیات عمرانی انجام شدهاست گفت: نوع کارها متنوع بودهاست به عنوان مثال در مورد محور سلفچگان به ساوه هشت کیلومتر احداث راه انجام شد که چهار خطه شود و یا برای برخی نقاط یک سری نقاط اصلاح هندسی و اجرای شیب های شیروانی صورت گرفت.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای قم، شانه سازی، نصب نیوجرسی مفصلی، نصب حفاظ پل، خط کشی، اجرای شیار طولی و عرضی، احداث روشنایی طولی و نقطهای، نصب چراغ چشمک زن و ایجاد پلیس مجازی را از جمله موارد دیگری ذکر کرد که برای اصلاح نقاط حادثه خیز جادههای استان قم انجام شدهاست.
وی یادآور شد: قسمتی از عملیاتهای اصلاحی انجام شده با استفاده از ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای اداره کل استان قم خارج از قراردادهای پیمانی و به صورت ممتد انجام شده است.
شکوری گفت: اکیپهای راهداری مرتب در محورها حضور دارند و به صورت مداوم در ارتقای ایمنی راهها فعال هستند ضمن این که هر نقطه حادثه خیزی که پلیس به تازگی به راهداری اعلام کند برای اصلاح در دستور کار قرار میگیرد.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/39752 |