printlogo


مدیرگروه حدیث و رجال مرکز نور:
نسخه دو کتابخانه جامع‌الاحادیث رونمایی خواهد شد
نسخه دو کتابخانه جامع‌الاحادیث رونمایی خواهد شد
کد خبر: 40238
مدیرگروه حدیث و رجال مرکز نور از رونمایی نسخه دو کتابخانه جامع‌الاحادیث شیعه و اهل‌سنت با سخنرانی آیت‌الله اعرافی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام باشتنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری رونمایی از نرم‌افزار کتابخانه جامع احادیث شیعه و اهل‌سنت با اشاره به نسخه یک این نرم‌افزار، اظهار داشت: این کتابخانه قبلاً در قالب عنوان فریقین  ارائه شده است.
وی ادامه داد: نسخه یک کتابخانه جامع احادیث سال ۱۳۹۶ با ۲۰ عنوان کتاب در ۱۳۷ جلد ارائه شده است.
مدیرگروه حدیث و رجال مرکز نور با اشاره به اینکه نسخه دو آخر هفته جاری با سخنرانی آیت‌الله اعرافی رونمایی خواهد شد، گفت: هدف ارائه این کتابخانه انجام مطالعات تطبیقی حوزه حدیثی در حدیث شیعه و سنی و همچنین تسهیل در دسترسی به منابع است.
وی اضافه کرد: کتابخانه جامع احادیث نسخه دو با نسخه یک دو تفاوت و ویژگی اساسی و منحصربه‌فرد دارد.
حجت‌الاسلام باشتنی افزود: یکی از ویژگی‌های نسخه دو ارائه کارپوشه کتابخانه است. در این نسخه افزایش چشمگیر منابع را داریم. در نسخه دو ۳۳۰ عنوان کتاب و رساله در ۹۴۰ جلد از منابع شیعه ارائه شده است.
وی ابراز داشت: این ۳۳۰ عنوان کتاب ارائه شده در کتابخانه تا قرن ۵ است و منابع بعد از قرن ۵ هم در نسخه بعدی ارائه خواهد شد.
مدیرگروه حدیث و رجال مرکز نور اضافه کرد: ویژگی بعدی در قسمت کارپوشه کتابخانه، دسته‌بندی منابع است. یعنی کاربر می‌تواند منابع را بر اساس نوع و موضوع نگارش دسته‌بندی کند.
وی عنوان کرد: ویژگی بعدی این نسخه قراردادن کارپوشه حدیث‌پژوهی در کتابخانه است. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد تا تمامی روایات منابع موجود در بستر کتابخانه در دسترس باشد.
حجت‌الاسلام باشتنی افزود: کاربر می‌تواند در این کتابخانه با انتخاب گزینه احادیث مشابه میان دو مجموعه مستقل حدیثی به بررسی و تطبیق احادیث دسترسی پیدا کند.
وی گفت: جستجو، مشابه‌یابی، آیات در کتب از دیگر امکانات این کتابخانه است همچنین نسخه جدید کتابخانه در قالب استاندار که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است ارائه شده است.
مدیرگروه حدیث و رجال مرکز نور با اشاره به ولادت امام سجاد (ع) گفت: اپ و نسخه موبایلی صحیفه سجادیه  با قابلیت‌های مختلف ارائه شده است.
وی ادامه داد: برای اپ این نسخه در گام اول متن کامل و صوت کامل ارائه شده است. همچنین در این نرم‌افزار فهرست موضوعی و مفهومی هم در دسترس است.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40238