printlogo


معاون استاندار قم در گفتگو با قم فردا:
بزرگترین اردوگاه زیارتی کشور در قم ایجاد می‌شود
بزرگترین اردوگاه زیارتی کشور در قم ایجاد می‌شود
کد خبر: 40258
معاون اجتماعی ، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: بزرگترین اردوگاه زیارتی کشور برای پرداختن به ترویج زیارت، اسکان، ارائه خدمات به زائران و تمرکز خدمات و امکانات در مسجد مقدس جمکران ایجاد خواهد شد.
ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی ، فرهنگی و زیارت استانداری قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: امسال نیمه شعبان چند ویژگی خاص دارد امسال نیمه شعبان در روز چهارشنبه است و تا روز شنبه تعطیلات سه روز را شاهد هستیم از طرفی چهارم فروردین مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان است به همین خاطر سفرهای نوروزی زودتر آغاز خواهد شد به همین خاطر اقدامات ویژه و متفاوت را برنامه ریزی کردیم.

وی ادامه داد: با پیگیری استاندار و تولیت مسجد مقدس جمکران حمایت دستگاه‌های ملی به کمک برگزاری هرچه باشکوه‌تر نیمه شعبان در قم خواهند آمد، با ورود وزیر کشور ستاد ملی نیمه شعبان شکل گرفته است و جلساتی نیز با حضور شهرداری های شهرهای کلان و تهران و جلسه ای نیز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ریاست نماینده مقام معظم رهبری و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مشاور برگزار شده است.

مقیمی تصریح کرد: معاون هماهنگ کننده وزیر کشور نامه‌ای به استانداران سراسر کشور برای فعال شدن ستاد جشن‌های نیمه شعبان و پشتیبانی از جشن‌های نیمه شعبان برای عزیمت موکب‌ها و هیئت‌ها ارسال کردند تا امکانات استان‌های مختلف هم برای حضور زائران نیمه شعبان هم برای کمک به برگزاری جشن نیمه شعبان در قم وارد میدان شود.

 معاون اجتماعی ، فرهنگی و زیارت استانداری قم افزود: محوریت برنامه‌های نیمه شعبان در وزارت کشور با استانداری قم شکل گرفته است تلاش می‌شود کارها در دو بخش برنامه ریزی شود یکی تا نیمه شعبان که از فرصت پیش آمده استفاده کنیم برای تکمیل زیرساخت‌های خدماتی در مسیر مسجد مقدس جمکران با هدف میزبانی بهتر در جشن‌های نیمه شعبان همچنین هدف دیگر این است که  مسجد جمکران پایگاهی برای ورود تمامی زائران به شهر کریمه اهل بیت و زائران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها شود و از این امکانات استفاده کنند.

وی ادامه داد: بزرگترین اردوگاه زیارتی کشور برای پرداختن به ترویج زیارت، اسکان، ارائه خدمات به زائران و تمرکز خدمات و امکانات در مسجد مقدس جمکران ایجاد خواهد شد.


مقیمی خاطرنشان کرد: با توجه به گره‌های ترافیکی که در هسته مرکزی شهر وجود دارد و کمبود پارکینگ‌ها و کمبود زیرساخت‌های مختلف، پرداختن به مسئله مسجد مقدس جمکران باعث خروج شهر قم از بن‌بست های ترافیکی در مناسبت‌های مختلف خواهد شد.

معاون اجتماعی ، فرهنگی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: با توجه به همکاری که سال گذشته بین دستگاه‌های دولتی و حرکت‌های مردمی شکل گرفته است کمیته مردمی ستاد جشن‌های نیمه شعبان فعال‌تر از سال‌های خواهد بود، مجموعه مردمی اجتماعات مهدوی حدود ده سال است در بلوار پیامبر اعظم در ایام نیمه شعبان از پنج غرفه شروع کردند و سال گذشته ۲۴۰ غرفه به زائران خدمت رسانی کردند.

وی گفت: امسال نیز  بیش از ۳۰۰ موکب برای حضور در بلوار پیامبر اعظم در روز نیمه شعبان اعلام آمادگی کردند، تمام دستگاه‌های دولتی به عنوان پشتیبانی از این حرکت بزرگ مردمی بسیج شدند و شاید یکی از موفقیت‌های ما در سال گذشته در نیمه شعبان به علت  پرداختن به ظرفیت‌های مردمی و توجه به حرکت‌های مردمی و تقویت این حرکت‌ها بود. 

مقیمی اضافه کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده و قول‌های مساعدی که هم از طریق دستگاه‌های ملی داده شده است هم ورود جدی رسانه ملی به عرصه تبلیغات نیمه شعبان و اتفاقاتی که در مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم رخ می‌دهد فضا را به سمت ملی تر شدن این جشن که بعد از پیاده‌روی اربعین بزرگترین گردهمایی شیعیان است ببریم.

گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/۱۷۰



لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40258